۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ناامیدی اسرائیل از رفتار آمریکا

خبرگزاری والا: اسرائیل از رفتار آمریکا در مذاکرات برای معامله گروگان‌ها ناامید است.

دولت اسرائیل شامگاه دوشنبه از موافقت جنبش حماس با پیشنهاد توافق  آتش‌بس در غزه غافلگیر شد و دیری نپایید که حمله شدیدی به گذرگاه رفح آغاز کرد و چندین سایت را در نوار غزه بمباران کرد. واکنش‌های اسرائیل نیز تسریع شد و در برخی مواقع مدعی شد که پاسخ حماس تنها یک بازی برای به تعویق انداختن حمله به رفح است و در برخی مواقع نیز ادعا می‌کرد که تصویب آن نسخه پیشنهادی اسرائیل نیست.

وب‌سایت عبری واله امروز سه‌شنبه گزارش داد که اسرائیل از رفتار آمریکایی‌ها در مذاکرات درباره توافق، احساس ناامیدی می‌کند. این سایت به نقل از مقامات بلندپایه اسرائیلی که نامشان فاش نشده است، گفت که دولت جو بایدن از پیشنهاد جدید مربوط به توافقی که مصر و قطر در روزهای اخیر با حماس مذاکره کردند، آگاه بود، اما قبل از اعلام پذیرش حماس اطلاعات کافی در اختیار اسرائیل قرار نداد.

به گزارش این پایگاه اینترنتی، یک مقام ارشد آمریکایی با رد این اظهارات، با بیان اینکه مقامات ارشد دولت آمریکا در ارتباط نزدیک با همتایان اسرائیلی خود در این زمینه هستند، گفت: جای هیچ تعجبی وجود ندارد.

این وب سایت اضافه کرد که روند روزهای اخیر در اسرائیل احساس دلشکستگی، ناامیدی و تردید نسبت به نقش آمریکا در مذاکرات بر سر معامله بازداشت شدگان ایجاد کرده است که ممکن است تنش بین اسرائیل و ایالات متحده را افزایش دهد و بر روابط اسرائیل تأثیر بگذارد.

این مقام آمریکایی که این وب سایت نامی از او نبرد، گفت که مذاکره بر سر این معامله فرآیندی بسیار پیچیده است زیرا از طریق واسطه‌ها در قاهره و دوحه انجام می‌شود.

در همین زمینه، رویترز شامگاه دوشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده از آخرین حملات اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه نگران است، اما معتقد است که این حملات نشان دهنده یک عملیات نظامی بزرگ نیست. این مقام افزود: تمرکز مقامات آمریکایی بر جلوگیری از یک عملیات نظامی بزرگ در مناطق پرجمعیت رفح است و به نظر نمی‌رسد اسرائیلی‌ها آن را اجرا کنند.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3662458

→ خواندن مطلب قبلی

گذرگاه رفح در کنترل کامل ارتش اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

بلاتکلیفی ساکنان شمال اراضی اشغالی برای بازگشت به سکونتگاه‌های خود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *