تکذیب بازگشایی گذرگاه کرم شالوم

آنروا صبح چهارشنبه ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص بازگشایی گذرگاه مرزی کرم شالوم را تکذیب کرد.

رادیو الشمس: بازگشایی گذرگاه کرم شالوم تکذیب شد. چهار روز پس از بسته شدن گذرگاه کرم شالوم که برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه استفاده می‌شد، به دلیل حمله موشکی که منجر به کشته شدن چهار سرباز اسرائیلی شد، اسرائیل امروز ادعا کرد که این گذرگاه را بازگشایی کرده است.

ژولیت، سخنگوی UNRWA با تایید این که گذرگاه کرم شالوم دیگر باز نیست، افزود که گذرگاه‌های مرزی همچنان بسته هستند و کمک‌های بشردوستانه طی سه روز گذشته به غزه نرسیده است.

وی افزود: کمک‌های بشردوستانه طی سه روز گذشته نرسیده است. ما سهمیه بندی سوخت را آغاز کرده‌ایم و نیاز روزانه برای اهداف بشردوستانه به 300000 لیتر سوخت می‌رسد.

بیانیه ارتش اسرائیل

ارتش اسرائیل مدعی شد که کامیون‌هایی که از مصر می‌آیند به گذرگاه می‌رسند و حامل کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، آب، تجهیزات سرپناه، دارو و تجهیزات پزشکی اهدایی جامعه بین‌المللی هستند و پس از بازرسی، کمک‌ها به سمت گذرگاه غزه منتقل خواهد شد. در این بیانیه آمده است که گذرگاه دیگر اریز (بیت حانون) به کار خود برای ارسال کمک به سرزمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، کمیسر کل آنروا، فیلیپ لازارینی، در سکوی “X” با اشاره به اینکه پیشروی نیروهای اسرائیلی در رفح باعث افزایش اضطراب و هرج و مرج می‌شود. بر ضرورت بازگشایی گذرگاه‌ها بدون تاخیر و بر اهمیت دستیابی به توافق در مورد آتش بس تاکید کرد.

لازارینی با بیان اینکه گذرگاه رفح به طور متوسط ​​شاهد خروج 200 نفر در ساعت به خان یونس و مناطق مرکزی است، هشدار داد که این منطقه امن نیست و امکانات لازم را ندارد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/370568

→ خواندن مطلب قبلی

سونامی یهودی ستیزی در شبکه‌های اجتماعی

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش نماینده اسرائیل در سازمان ملل به مواضع جو بایدن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *