سونامی یهودی ستیزی در شبکه‌های اجتماعی

اسرائیل هیوم جهش ده‌ها درصدی محتوای ضد یهود در شبکه‌های اجتماعی را فاش کرد.

سایت روزنامه اسرائیل هیوم در مقاله‌ای با عنوان «زمان نشان داد که هیتلر درست می‌گفت» میزان یهود ستیزی در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرد و نوشت: پس از 7 اکتبر، درخواست‌ها برای نابودی اسرائیل و مقایسه آن با آلمان نازی به شدت افزایش یافته است. این رسانه نسبت به سونامی نفرت از یهودیان هشدار داد.

گزارش جدید جنبش مبارزه با یهود ستیزی در اینترنت روز سه شنبه به کمیته عالی، جذب و دیاسپورا در کنست، به عنوان بخشی از یک بحث اضطراری درباره یهودی ستیزی در دانشگاه‌های سراسر جهان ارائه شد. نتیجه این گزارش افزایش ده‌ها درصدی درخواست‌ها برای نابودی اسرائیل و مقایسه آن با آلمان نازی در شبکه های اجتماعی بود.

جنبش مبارزه با یهود ستیزی آنلاین خاطر نشان کرد به دنبال حوادث غم انگیز 7 اکتبر، افزایش نگران کننده‌ای در محتوای مقایسه اسرائیل با آلمان نازی در شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد.

این مقایسه‌ها که معمولاً لحنی ضدیهودی دارند، نه تنها افسانه هولوکاست را کوچک می‌کنند، بلکه کلیشه‌ها و روایت‌های ضد یهود را نیز تداوم می‌بخشند.

Capture1

در ادامه آمده است: تصاویر هولوکاست عمداً برای تحریک نفرت استفاده می‌شود. کسانی که خصومت با یهودیان را در سر می ‌پرورانند، می‌دانند که بیان ترومای هولوکاست می‌تواند تأثیر محتوای نفرت انگیز را افزایش دهد و خصومت بیشتری را نسبت به یهودیان تحریک کند. این گزارش محتوای یهودی ستیزانه مربوط به هولوکاست را بین 23 ژانویه تا 7 آوریل بررسی کرده است.

تیم نظارتی سازمان متوجه افزایش مداوم واکنش‌ها در رسانه‌های اجتماعی درباره هولوکاست شد. گزارش‌های نشان می‌دهد که بسیاری از محتواهای ضد یهود همچنان در توییتر قابل مشاهده است. در یکی از پست‌ها ضمن مقایسه اسرائیل با داعش نوشته شده بود: هولوکاست عادلانه بود.

یکی از توییت‌های برجسته شامل تصویری از هیتلر در کنار تصویری از قربانیان هولوکاست در اردوگاه کشتار بوخنوالد بود، همان تصویری که هرتزوگ در سخنرانی خود در روز یادبود هولوکاست و قهرمانی در یاد وشم استفاده کرد.

در توییتی که در 28 دسامبر 2023 در شبکه X منتشر شد، آمده است: این یک روانشناسی ضروری یهودی است.

پست دیگری که پس از گزارش‌های فراوان حذف شد، تصویری از کودکان در هولوکاست را در کنار ساختمان های ویران شده غزه نشان م‌ داد و روی آن نوشته شده بود: بعد از اینکه دیدم اسرائیلی‌ها با فلسطین چه کردند، به این فکر افتادم که هیتلر واقعاً کار درستی انجام داده است.

بسیاری از پست‌ها و توییت‌ها، با تاکید بر شبکه توییتر حتی اگر حاوی محتوای کاملاً ضد یهودی باشند، همچنان در شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده هستند. توئیتی منتشر شد که در آن به همراه ویدئویی از هیتلر نوشته شده بود: هیتلر هیچ اشتباهی نکرد.

Capture 16

توییت دیگری به زبان اسپانیایی، نازی‌ها را با سربازان ارتش اسرائیل مقایسه کرده و هنوز حذف نشده است. در این توییت آمده است: ارتش اسرائیل متشکل از سه سازمان تروریستی یهودی است.

سایت اسرائیل هیوم در پایان خاطر نشان کرد که جنبش ضد یهود ستیزی آنلاین (FOA) با ترکیبی از نظارت و حذف محتوای یهودی ستیز، برنامه‌های آموزشی، همکاری‌های بین المللی، حمایت و فناوری پیشرفته، در خط مقدم مبارزه قرار دارد.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/judaism/judaism-news/article/15708519

→ خواندن مطلب قبلی

شکست کامل دولت نتانیاهو در کنترل قیمت‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

تکذیب بازگشایی گذرگاه کرم شالوم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *