پایان مذاکرات آتش بس در روز چهارشنبه

رادیو الشمس از رسانه‌های مصری گزارش داد که مذاکرات آتش بس در نوار غزه بین همه طرف‌ها در روز چهارشنبه در قاهره تکمیل شده است.

کانال خصوصی خبری قاهره این خبر را به نقل از یک منبع بلندپایه ناشناس، یک روز پس از پذیرفتن پیشنهاد قطری-مصری حماس برای آتش بس در غزه، که اسرائیل پیش از اعزام هیأت خود در روز سه شنبه به قاهره، آن را رد کرد، نقل کرد.

عصر سه‌شنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی تلویزیونی آتش‌بس و پیشنهاد تبادل اسرا از سوی تل‌آویو که حماس روز دوشنبه با آن موافقت کرد، را رد کرد و بر پایبندی خود به عملیات نظامی زمینی در شهر رفح در جنوب غزه تاکید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه گذرگاه زمینی رفح بین غزه و مصر که کریدور اصلی کمک‌های بشردوستانه است، کنترل کرد که منجر به بسته شدن آن در هر دو جهت شد.

قاهره نیوز گفت که این منبع بلندپایه توضیح داد که مذاکرات بین همه طرف‌ها (چهارشنبه) در قاهره تکمیل خواهد شد. این منبع افزود: خطر تشدید تنش در رفح را به اسرائیل اطلاع دادیم و افزود: مصر آماده مقابله با همه سناریوها است.

قاهره نیوز پیش از این از یک منبع بلندپایه که به آن اشاره‌ای هم نکرده بود، گزارش داده بود که توافق بین همه طرف‌ها برای بازگشت به مسیر مذاکرات (در مورد توافق آتش بس در نوار غزه) وجود دارد.

بازگشت هیأت حماس به قاهره 

هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی حماس شامگاه سه‌شنبه برای از سرگیری مذاکرات غزه وارد قاهره پایتخت مصر شد، یک روز پس از اعلام موافقت این جنبش با پیشنهاد قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اسرائیل نیز اعلام کرد با وجود تعهد خود مبنی بر اعزام هیأت مذاکره کننده به قاهره، پیشنهاد آتش بس دور از خواسته‌های اسرائیل تلقی می‌شود.

اسامه حمدان، رهبر حماس، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت هشدار داد که در صورت ادامه بمباران رفح، آتش بسی وجود نخواهد داشت.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/370542

→ خواندن مطلب قبلی

تشدید تنش بین گالانت و اسموتریچ

خواندن مطلب بعدی ←

شکست کامل اسرائیل در اطلاع رسانی و تبلیغات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *