۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دفاتر آنروا در شرق اورشلیم به آتش کشیده شد

هاآرتص: دفاتر آنروا (UNRWA) در شرق اورشلیم به آتش کشیده شد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی آنروا پس از وقوع مکرر آتش‌سوزی توسط اسرائیلی‌ها در اطراف بیت‌المقدس شرقی تصمیم گرفت مجتمع اداری خود را در شرق بیت‌المقدس تعطیل کند.

کمیسر کل آژانس، فیلیپ لازارینی، دیروز پنجشنبه این تصمیم را اعلام کرد و گفت که این تصمیم به منظور اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب توسط مقامات اسرائیلی اتخاذ شده است.

کلیپ‌های ویدیویی پخش شد که نشان می‌دهد آتش در مجاورت ستاد مدیریت آژانس می‌سوزد، اما تلفات جانی گزارش نشده است. شاهدان عینی تایید کردند که شهرک نشینان محل را به عمد آتش زدند.

این دومین حمله در عرض چند ساعت است، زیرا شهرک نشینان تحت حفاظت پلیس اسرائیل به مقر آنروا حمله کردند

اردن آتش زدن مقر آنروا را محکوم کرد و نسبت به تکرار چنین حملاتی به عنوان نقض قوانین بین المللی هشدار داد.

کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا نیز حمله به مقر این آژانس را محکوم کرد و از مقامات اسرائیلی خواست تا امنیت و ایمنی کارکنان و ساختمان‌ها را تضمین کنند.

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه توسط حماس در 7 اکتبر، آنروا تحت یک کارزار شدید اسرائیل با هدف از بین بردن آن و پایان دادن به کار خود در مراقبت از پناهندگان فلسطینی قرار گرفته است.

کمیته‌ای که توسط دبیر کل سازمان ملل متحد به ریاست کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق فرانسه منصوب شده بود، گزارشی را منتشر کرد که در آن تأیید کرد که هیچ مدرکی برای حمایت از اتهامات مرتبط بودن کارمندان آنروا با جنبش‌های مقاومت وجود ندارد.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-05-10/ty-article

→ خواندن مطلب قبلی

ارتش اسرائیل دست به دامن کهنه سربازان شد

خواندن مطلب بعدی ←

سقوط کابینه جنگ اسرائیل را تهدید می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *