۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سقوط کابینه جنگ اسرائیل را تهدید می‌کند

رسانه‌های اسرائیلی: کابینه جنگ ممکن است به زودی از هم فروبپاشد.

کانال 7 عبری عصر روز پنجشنبه اعلام کرد که کابینه جنگی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، با خطر فروپاشی مواجه است و این نتیجه عدم دستیابی به توافق بر سر معامله تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است.

این کانال نوشت که وزرای کابینه جنگ، بنی گانتز و گادی آیزنکوت از دولت استعفا کنند که در صورت عدم توافق به زودی برای مبادله زندانیان منجر به فروپاشی دولت خواهد شد.

گزارش‌های این کانال حاکی از آن است که اکثر اعضای ائتلاف دولتی معتقدند که مذاکرات بر سر معامله تبادل زندانیان به بن بست رسیده است و فرصت دستیابی به توافق به زودی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بنی گانتز و گادی آیزنکوت، وزیران کابینه جنگ، به شدت علیه سیاست‌های دولت درباره پرونده اسرای اسرائیلی که توسط گروه‌های فلسطینی در نوار غزه نگهداری می‌شوند، اظهارات انتقادی داشته‌اند.

در روزهای اخیر، هم گانتز و هم آیزنکوت به دولت نتانیاهو حمله کردند و معتقدند که اسرائیل در حال باج گیری است و به گروگانی در دست «دیوانه های غیرمسئول» تبدیل شده است. در حالی که اختلافات درون دولت به سمت تشدید بحران پیش می‌رود، عدم دستیابی به راه حلی برای پرونده معامله تبادل زندانیان ممکن است منجر به جرقه یک بحران سیاسی جدی در اسرائیل شود.

در شرایطی کنونی اختلاف در داخل کابینه جنگی اسرائیل در بحبوحه تنش‌های فزاینده و بیانیه‌های عمومی در میان اعضای آن در حال افزایش است. با توجه به عدم دستیابی به توافقی قاطع در مورد معامله مبادله زندانیان، نگرانی در مورد آینده دولت و ثبات سیاست اسرائیل در دوره آینده افزایش می‌یابد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/637091

→ خواندن مطلب قبلی

دفاتر آنروا در شرق اورشلیم به آتش کشیده شد

خواندن مطلب بعدی ←

کابینه صهیونیستی گسترش عملیات نظامی در رفح را تصویب کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *