۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دفاع اسموتریچ از تاخیر در خرید هواپیماهای جنگنده: امنیت اسرائیل بازی نیست

اسموتریچ دلیل تاخیر در خرید اسکادارن‌های جنگنده را دلالیل امنیتی اعلام کرد.

اسموتریچ خرید جنگنده‌های جت بیشتری را مسدود کرد و تاکید کرد که خرید اسکادران‌های بیشتر عاقلانه‌ترین راه برای بهبود قابلیت‌های دفاعی نیست.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، پس از ممانعت از خرید هواپیماهای اف-15 و اف-35 در روز جمعه، به این اتهامات مبنی بر بازی سیاسی با دفاع اسرائیل پاسخ داد. منتقدان او در وزارت دفاع گفتند که او فقط به دلایل پوپولیستی و سیاسی از خرید جلوگیری می‌کند.

اسموتریچ در بیانیه‌ای گفت که برای ایجاد کمیته‌ای برای بررسی بهترین روش برای تجهیز ارتش اسرائیل در آینده از طریق بودجه دفاعی مورد توافق بین نخست‌وزیر و شورای امنیت ملی فشار آورده است.

اسموتریچ روز جمعه گفت: امنیت اسرائیل بازی نیست. تأخیر در تشکیل کمیته منجر به تأخیر در تدارکات مهم برای تقویت ارتش اسرائیل و سایر سیستم‌های امنیتی می‌شود.

وزیر دفاع یوآو گالانت از نگرش اسموتریچ انتقاد کرد و گفت: این تصور که می‌توان با پول کمتر امنیت فزاینده‌ای را تامین کرد، در مقابل تهدیدهایی که تنها همراه با واحدهای رزمی اضافی در حال افزایش هستند، تصور اشتباهی است که باید تغییر کند.

وی در بیانیه‌ای در روز جمعه گفت: دولت اسرائیل باید دو برابر بیشتر در بودجه دفاعی سرمایه گذاری کند. این ضمانت اصلی امنیت ما است و ما چند هفته پیش شواهدی در این مورد دریافت کردیم.

گالانت همچنین با تاکید بر اینکه این موضوع فوق العاده حساس به زمان است، گفت: اگر روند خرید اسکادران‌ها از آمریکا را ظرف یک ماه تکمیل نکنیم، ممکن است تحویل هواپیماها سه سال به تعویق بیفتد و قیمت آن یک میلیارد دلار افزایش یابد.

اسموتریچ از موضع خود دفاع کرد و گفت: دولت اسرائیل باید پول بیشتری را به امنیت اختصاص دهد. اما نه برای یک مفهوم امنیتی شکست خورده که در سال‌های اخیر بر اساس تفکر قدیمی ساخته شده است.

وی افزود: ریختن دریایی از پول در سیاهچاله‌ای از نهادهای امنیتی، بدون اطمینان از اینکه این پول واقعاً امنیت ایجاد می‌کند، پیشنهاد جدی و قابل توجهی نیست. او مدعی شد که گالانت تأسیس کمیته مذکور را به تاخیر انداخته است.

اسموتریچ تصریح کرد که وزیر دفاع ماه‌هاست تشکیل کمیته‌ای را برای بررسی بودجه دفاعی و اثر بخشی آن در مواجهه با تهدیدات جدید به تعویق انداخته است، اگر این کمیته به پیشنهاد نخست وزیر برای پیشبرد تدارکات امنیتی گسترده که با تهدیدهای فعلی و آتی مطابقت دارد، عمل می‌کرد، اکنون وضعیت فرق می‌کرد.

اسموتریچ گالانت را متهم کرد که سرسختانه از همکاری در این زمینه امتناع می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-800728

→ خواندن مطلب قبلی

حقیقت زندگی در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

بازگشت ارتش اسرائیل به جبالیا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *