۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات برای آزادی ربوده‌شدگان و برگزاری زودهنگام انتخابات

شب گذشته تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از آزادی گروگان‌ها و برگزاری انتخابات پیش از موعد برگزار شد.

در حالی‌ که ارتش اسرائیل در حال گسترش عملیات زمینی خود در نوار غزه است و در آستانه روز یادبود، شب گذشته (شنبه) تظاهراتی در تل آویو برگزار شد و تظاهرکنندگان خواستار آزادی ربوده‌شدگان در نوار غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. انبوهی از تظاهرکنندگان، از جمله اعضای خانواده ربوده‌شدگان، آیالون شمالی را مسدود کردند. تعدادی از معترضین دستگیر شدند.

طبق گزارش کانال 12 عبری بسیاری از معترضان موانع را شکستند و در جاده آیالون، نزدیک پل صلح تجمع کردند. افسران پلیس با توسل به زور تظاهرکنندگان را متفرق کردند. پلیس از اسلحه‌های بیهوش کننده استفاده کرد.

Capture 33

همچنین هزاران تظاهرکننده در امتداد خیابان مناخیم بگین در تل آویو راهپیمایی کردند. در طول راهپیمایی، درگیری فیزیکی بین تظاهرکنندگان و افسران پلیس که سعی داشتند مانع رسیدن آنها به خطوط آیالون شوند، ایجاد شد. پلیس کامیون‌ها و سلاح‌های ضدهوایی را در مسیر پایین‌تر از جاده مستقر کرد، اما معترضان از جمله بستگان ربوده‌شدگان موفق شدند مسیرهای آیالون شمالی را در زیر پل صلح مسدود کنند.

بستگان ربوده شدگان، خود را به خودروها زنجیر کردند. آنها اعلام کردند: نتانیاهو مانع معامله و همچنین مانع دولت است. او شکست خورده‌ترین جنگ را به راه انداخت و به خاطر منافع سیاسی خود، عزیزان ما را فدا کرد. ما از مردم می‌خواهیم برای ربوده شدگان تظاهرات کنند.

برخی بستگان ربوده شدگان در این تظاهرات سخنرانی کردند، یکی از آنها خطاب به جمعیت تظاهرکنندگان فریاد زد: به کسانی که تصمیم گرفتند که امشب بیایند و به کسانی که از طریق رسانه‌ها می‌بینند، میگوییم: بیدار شوید! نتانیاهو بازگشت ربوده‌شدگان را پایان حکومت خود می‌داند. دولت اسرائیل ربوده‌شدگان را رها کرد تا بمیرند، تا زمانی که نتانیاهو در قدرت است، ربوده‌شدگان بازنخواهند گشت.

همزمان با راهپیمایی آزادی ربوده شدگان، تظاهراتی علیه حکومت در چهار راه کاپلان برگزار شد. معرضین خواستار برگزاری انتخابات شدند. در این تظاهرات، وزیر سابق، یژار شای، خطاب به نتانیاهو گفت: آقای نخست وزیر، ما دچار شکست نظامی شدیدی شدیم که هرگز مشابه آن اتفاق نیفتاده است، ما احساس امنیت شخصی را در سراسر کشور از دست داده‌ایم.

وی افزود: وزیران شما علناً جان انسان‌ها را نادیده می‌گیرند. تو یک ترسو، ضعیف، باج‌گیر هستی و هیچ پایگاهی در میان مردم نداری.

پلیس تل‌آویو مدعی شد که در این تظاهرات دو افسر پلیس به طور جزئی مجروح شدند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-israel/2024_q1/Article-d06fc3510686f81026.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

خودداری مصر از ورود کمک‌های بشر دوستانه

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش شکایت علیه خشونت پلیس رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *