۳۰ شهریور ۱۴۰۳

معاریو: آمریکا به اسرائیل درباره مکان رهبران حماس اطلاعات می‌دهد

معاریو: ایالات متحده در ازای خویشتن داری اسرائیل در رفح اطلاعاتی درباره مکان رهبران حماس ارائه می‌کند.

سایت روزنامه معاریو از رسانه‌های غربی گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اطلاعات محرمانه اطلاعاتی را در ازای لغو تهاجم رفح به اسرائیل ارائه کرده است که به یافتن سران حماس و یافتن تونل‌های مخفی کمک می‌کند.

در خبر منتشر شده در این رسانه‌ها آمده است: دولت بایدن که به سرعت برای جلوگیری از تهاجم گسترده اسرائیل به رفح تلاش می‌کند، در صورت خودداری اسرائیل از ورود به رفح کمک‌های ارزشمندی از جمله اطلاعات مخفی که به ارتش اسرائیل برای پیدا کردن رهبران حماس و تونل‌های مخفی کمک می‌کند، ارائه خواهد کرد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، مقامات آمریکایی همچنین پیشنهاد کمک به تامین هزاران پناهگاه را دادند.

سایت روزنامه معاریو نوشت: کارشناسان آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) هشدار داده‌اند که تخلیه صدها هزار فلسطینی که اکنون در شرایط بد و غیربهداشتی در رفح به سر می‌برند، چندین ماه طول خواهد کشید.

هدف از این پیشنهادها متقاعد کردن اسرائیل برای انجام عملیات محدودتر و متمرکزتر در رفح است، جایی که حدود 1.3 میلیون فلسطینی زندگی می‌کنند که به دستور اسرائیل از بقیه نوار به این منطقه فرار کرده‌اند.

در هفته‌های اخیر، گفتگوهای زیادی بین مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی در مورد دامنه و ماهیت عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح انجام شده است. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا اسرائیل به هشدارهای مکرر ایالات متحده برای جلوگیری از تهاجم کامل زمینی به شهر توجه خواهد کرد یا خیر.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی پس از تخلیه برخی از ساکنان این شهر، گسترش عملیات نظامی خود در شهر رفح را تایید کرد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/world/Article-1098370

→ خواندن مطلب قبلی

جنایات جنگی اسرائیل با مهمات آمریکایی

خواندن مطلب بعدی ←

پیام تند رئیس ستاد کل ارتش به نتانیاهو: به عملیات نظامی باز می‌گردیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *