۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رویداد لاگ بعومر

مراسم آتش‌بازی رویداد لاگ بعومر در اورشلیم برگزار خواهد شد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، طی جلسه‌ای با مقامات وزارت تشریفات مذهبی، بودجه‌ای را به برگزاری رویداد لاگ بعومر در سراسر اراضی اشغالی اختصاص داد.

انتظار می‌رود در روزهای آینده نیز، جلسه‌ای برگزار شود تا در آن شوراهای مذهبی اسرائیل برای تامین مالی برگزاری مراسم لاگ بعومر اعلام آمادگی کنند.

لاگ بعومر، آیین سنتی یهودیان که سالانه در مرون برگزار می‌شود، اما امسال به دلایل امنیتی لغو شد. با این حال برگزاری این مراسم با همکاری مرکز ملی اماکن مقدس، در مقبره شیمون هاتزادیک در اورشلیم برگزار خواهد شد.

وزارت تشریفات مذهبی از آریه دری، رهبر حزب شاس، برای ارائه ابتکاری در راستای تامین مالی بودجه برای آتش‌بازی رویداد لاگ بعومر قدردانی کرد.

آئین مذهبی لاگ بعمور

لاگ بعومر، یک عید یهودی است که سی و سومین روز از شمارش اومر (بازه 49 روزه از عید فصح تا شاووت) و مصادف با هجدهمین روز از ماه عبری ایار است و ایام شادی، آماده‌سازی برای دریافت تورات در شاووت و زمان پاکسازی روحانی محسوب می‌شود.

بر اساس آموزه‌های کابالا، این روز با ایام عزا و بزرگداشت مرگ خاخام شیمون بار یوچی، نویسندهٔ نخستین تفسیر عرفانی بر تورات و یکی از مهم‌ترین عرفای آئین کابالا و از بین رفتن 24000 نفر از شاگردان خاخام اکیوا بر اثر طاعون، مقارن شده است و از همین رو، شنیدن موسیقی، شعرخوانی، ازدواج و عروسی و کوتاه کردن مو در این ایام مجاز نیست. این روز در اراضی اشغالی تعطیل رسمی است و یهودیان در این روز آتش روشن می‌کنند و به مرون می‌روند.

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/389917

→ خواندن مطلب قبلی

کلکالیست: کسری بودجه اسرائیل، فراتر از انتظار دولت

خواندن مطلب بعدی ←

تقاضای واگذاری مخفیانه مدیریت رفح به تشکیلات خودگران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *