۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تاثیر منفی عملیات در رفح بر روابط رژیم صهیونیستی و مصر

عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح ممکن است به روابط اسرائیل و مصر آسیب برساند.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که عملیات نظامی در رفح ممکن است به روابط رژیم صهیونیستی و مصر آسیب برساند. بر اساس این گزارش، مصر در حال بررسی کاهش روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی و فراخواندن سفیر خود از تل آویو است. این گزارش پس از اعلام مصر مبنی بر پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در لاهه منتشر شد.

منابع مصری گفته‌اند که اسرائیل ساعاتی قبل از آغاز عملیات رفح به قاهره اطلاع داده است و افزودند که اسرائیل قول داده است که گذرگاه رفح را به عنوان نقطه ورود کمک‌های بشردوستانه ترک کند و اهالی غزه هفته‌ها فرصت دارند تا منطقه را تخلیه کنند.

یک منبع مصری ادعا کرد: هیچ یک از این تضمین‌ها و وعده‌ها محقق نشد.

منبع مصری دیگری اذعان داشت که کشورش قصد برهم زدن روابط با اسرائیل ندارد. این منبع به WSJ گفت: هیچ برنامه‌ای برای تعلیق روابط یا از دست دادن کمپ دیوید در دستور کار نیست اما تا زمانی که نیروهای اسرائیلی در گذرگاه رفح باقی بمانند، مصر حتی یک کامیون به رفح نخواهد فرستاد.

کمپ دیوید به توافقنامه صلح 1979 بین اسرائیل و مصر اشاره دارد که تحت عنوان توافق کمپ دیوید نامیده شده است. با وجود این، به گفته یک منبع اسرائیلی، کمک‌رسانی به غزه و دستیابی به آتش‌بس در صدر فهرست اولویت‌های مصر باقی مانده است.

 

https://www.israelnationalnews.com/news/389921

→ خواندن مطلب قبلی

لاپید: گانتز باید از بدترین دولت اسرائیل استعفا کند

خواندن مطلب بعدی ←

ضرب الاجل گانتز به نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *