۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تشدید مناقشات سیاسی در اسرائیل همزمان با تشدید جنگ در نوار غزه

جامعه سیاسی اسرائیل در روزهای اخیر با افزایش تنش‌های سیاسی مواجه شده است.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، با تشدید تنش در وضعیت انسانی در غزه، جامعه سیاسی اسرائیل روزهای اخیر شاهد تشدید تنش میان سران صهیونیستی است.

طبق گزارش کانال 14 عبری، با توجه به تشدید جنگ در رفح و شمال نوار غزه، مناقشات شدید درباره «روز بعد» در نوار غزه میان مقامات سیاسی اسرائیل همچنان ادامه دارد.

پس از سخنرانی گالانت علیه نتانیاهو در مورد «روز بعد» در غزه که از او خواسته بود پس از سقوط حماس، دولت نظامی در نوار غزه ایجاد نکند و اکنون باید جایگزینی برای حماس پیشنهاد شود، نتانیاهو با قاطعیت به گالانت پاسخ داد: من حاضر نیستم همستان را با فتحستان جایگزین کنم. اولین شرط فردای بعد از جنگ، نابودی حماس و انجام آن بدون بهانه است.

در جریان بحث کابینه سیاسی-امنیتی، مناقشه سران سیاسی اسرائیل با گالانت در رسانه‌های اسرائیل منتشر شد. وزیر دفاع بن گویر گفت: من نمی‌فهمم وزیر دفاع چطور به خودش اجازه می‌دهد اینطور درباره نخست وزیر صحبت کند وقتی می‌داند اکثریت کابینه در برنامه «روز بعد» مخالف او هستند.

حین سخنان بن گویر، گالانت جلسه را ترک کرد و بن گویر با عصبانیت گفت: وقتی من صحبت می‌کنم می‌رود. او هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد. این چه رفتاری است؟

وزیر دادگستری یاریو لوین و وزیر حمل و نقل، میری رگو نیز با حمایت از وزیر امنیت ملی گفتند: بن گویر درست می‌گوید، این درست نیست که او جلسه را ترک کند. رگو خطاب به گالانت گفت: شما طرحی را پیشنهاد کرده‌اید، اما اکثریت با شما مخالف هستند.

گالانت در پاسخ به وزرایی که به او حمله کردند گفت: پیشنهاد شما چیست؟ و چه جایگزینی برای حماس وجود دارد؟ بن گویر به او پاسخ داد: شما شبیه شیمون پرز هستید که مدام فریاد می‌زد که جایگزینی وجود ندارد.

پس از آن، بحث دیگری در مورد کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شکل گرفت. نخست وزیر نتانیاهو در سخنان خود گفت: خوشحالم که پلیس اسرائیل کمک‌های بشردوستانه را توزیع می‌کند. آنها نباید به کامیون‌ها آسیب برسانند. بن گویر با حمله به نخست وزیر گفت: شما پلیس را دیوانه کرده‌اید.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

بازداشت دو اسرائیلی در ترکیه

خواندن مطلب بعدی ←

هدف قرار گرفتن یک بالگرد ارتش اسرائیل در جبالیا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *