۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ضرب الاجل گانتز تنها یک ساعت دوام آورد!

نتانیاهو درخواست بنی گانتز را رد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز شنبه گفت که بنی گانتز به جای حماس، نخست وزیر را تهدید کرده است. نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: گانتز تصمیم گرفت شرایط خود را در زمانی تعیین کند که ارتش ما علیه حماس در غزه می‌جنگد.

نتانیاهو افزود: من ضرب الاجل پیشنهادی گانتز را رد می‌کنم و مطلقا با تشکیل کشور فلسطین به عنوان بخشی از توافق عادی‌سازی با عربستان سعودی مخالفت می‌کنم.

وی ادامه داد: شرایطی که گانتز تعیین کرده دستکاری کلمات است و معنای واضح آن پایان جنگ؛ شکست اسرائیل؛ بی‌توجهی به ربوده شدگان؛ حفظ قدرت حماس و تشکیل کشور فلسطین است.

وی تصریح کرد: سربازان ما بیهوده کشته نشدند تا فتحستان را جایگزین همستان کنند. نتانیاهو گفت: اگر گانتز به دنبال منافع ملی است و به دنبال بهانه‌ای برای سرنگونی دولت نیست، باید به این سه سوال پاسخ دهد.

آیا او آماده تکمیل عملیات نظامی در رفح برای از بین بردن تیپ‌های حماس است و اگر پاسخ او مثبت است، چگونه می‌تواند دولت را در اوج عملیات نظامی تهدید به سرنگونی کند؟

آیا او با حکومت غیرنظامی در نوار غزه، حتی بدون رئیس جمهور محمود عباس، مخالف است؟

آیا او تشکیل یک کشور فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه را به عنوان بخشی از روند عادی سازی با عربستان سعودی می‌پذیرد؟

نتانیاهو با اشاره به اینکه موضع او در قبال این مسائل حیاتی بسیار روشن است، گفت: نخست وزیر مصمم به از بین بردن گردان‌های حماس است و با ورود تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه و تشکیل کشور فلسطینی مخالف است.

وی با بیان اینکه کابینه جنگ برای دستیابی به تمام اهداف جنگ از جمله بازیابی افراد ربوده شده مهم است، از گانتز خواست موضع خود را در قبال این مسائل برای مردم روشن کند.

بنی گانتز، وزیر دولت جنگی اسرائیل، با تعیین ضرب الاجل، از نتانیاهو خواست تا به دیدگاه مورد توافق برای درگیری در غزه پایبند باشد، که شامل تعیین اینکه چه کسی ممکن است پس از پایان جنگ با حماس بر نوار حکومت کند.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

ضرب الاجل گانتز به نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

علی‌رغم تضعیف اردوگاه دولتی در نظرسنجی جدید، گانتز همچنان پیشتاز است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *