۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نامه اعتراضی مدیران مدارس به یوآو کیش: سر خود را زیر برف کرده‌اید!

مدیران مدارس اسرائیل با ارسال نامه‌ای به وزیر از کمبود شدید معلم شکایت کردند.

طبق گزارش کانال 13 عبری، بیش از 30 مدیر مدارس ابتدایی در تل آویو نامه‌ای اعتراضی به وزیر آموزش و پرورش ارسال کردند و خواهان سازماندهی مجدد سیستم آموزشی شدند.

30 مدیر مدارس ابتدایی منطقه تل آویو روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به یوآو کیش وزیر آموزش و پرورش نسبت به کمبود شدید معلم در مدارس که حدود 100 معلم در مدارس ابتدایی است، اعتراض کردند. در این نامه، آنها چندین راه حل ممکن برای این وضعیت ارائه کردند؛ از جمله: برگزاری یک روز مطالعه از راه دور، استخدام معلمان زن برای هر مدرسه‌ای که کمبود دارد، کوتاه کردن ساعات مدرسه. همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواستند که مسئولیت ساماندهی نظام آموزشی را بر عهده بگیرد.

در نامه مدیران مدارس آمده است: ما بدون پرسنل مناسب و با کیفیت نمی‌توانیم مدارس را اداره کنیم. ما کارمندان وزارت آموزش و پرورش، اهمیت پذیرش مسئولیت و برخورد عمیق و جدی با موضوع را می‌دانیم دیگر سرمان را زیر برف نمی‌کنیم! ما نمی‌توانیم بدون معلم مدارس را ادامه کنیم.

آنها افزودند: ما دیگر اجازه معرفی و استخدام معلمان بدون آموزش را نمی‌دهیم، دیگر برای استخدام معلمان نامناسب کوتاه نمی‌آییم. نباید اجازه داد یک سیستم آموزشی متوسط و غیرحرفه‌ای وجود داشته باشد.

امروزه معلمان بدون آموزش و تحصیلات مناسب در مدارس به کار گرفته می‌شوند و این امر به استحکام و کیفیت نظام آموزشی لطمه وارد می‌کند.

این نامه پس از تفکر بسیار نوشته شده است. درست قبل از شروع سال تحصیلی 2024، ما با کمبود بیش از 100 معلم مواجه هستیم و نمی‌توانیم راه‌حل‌های عملیاتی مناسبی برای شرایط پیدا کنیم.

وزیر محترم آموزش و پرورش، بیش از یک دهه است که نظام آموزشی از کمبود شدید مربیان، معلمان حرفه‌ای، مشاور رنج می‌برد. سیستم آموزشی نمی‌تواند مانند گذشته عمل کند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/education-society

→ خواندن مطلب قبلی

وزرای کابینه جنگ: نتانیاهو هیچ راهی برای معامله گروگان‌ها باقی نگذاشته است

خواندن مطلب بعدی ←

قطر، پیشنهاد آمریکا به اسرائیل برای مدیریت غزه برای روز بعد از جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *