۳۱ شهریور ۱۴۰۳

امتناع نتانیاهو از تشکیل جلسه کابینه جنگ

وای نت: گانتز و گالانت خواستار تشکیل کابینه جنگ شدند، نتانیاهو نپذیرفت.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل و بنی گانتز، عضو کابینه جنگ از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، خواستند تا عصر امروز (سه‌شنبه) جلسه کابینه برگزار کند تا درباره بن‌بست درباره معامله گروگان‌ها گفت‌وگو کنند. طبق گزارش تارنمای وای نت، نتانیاهو این درخواست را رد کرده است.

در دو روز گذشته، پس از آنکه حماس خواستار آتش‌بس 12 هفته‌ای شد، در دو روز گذشته، پس از آنکه نخست‌وزیر پیشنهادهای تیم مذاکره‌کننده را در آخرین گفت‌وگوی وزیران رد کرد و حتی آنها را متهم کرد که نمی‌دانند چگونه مذاکرات را مدیریت کنند، گالانت و گانتز خواستار ملاقات دیگری شدند.

پس از گفت‌وگوی نهایی که شنبه گذشته انجام شد، وزرا و اعضای دولت اعلام کردند که احساس می‌کردند نتانیاهو نمی‌خواهد به توافق برسد و راهی برای معامله وجود ندارد. تنش زیادی بین نتانیاهو و تیم مذاکره کننده وجود داشت، زیرا او ایده‌های مطرح شده توسط اعضای تیم را رد کرد. در مقابل، در کابینه از پیشنهادهای این تیم حمایت شد، اما نتانیاهو مدعی شد که آنها به جنگ پایان خواهند داد.

نتانیاهو گفت: شما نمی‌دانید چگونه با حماس مذاکره کنید، حماس مکرراً هر چیزی را که شما ارائه می دهید رد می‌کند.

وزیر گادی آیزنکوت با حمله به نخست وزیر او را متهم کرد و گفت: شما هیچ راهی برای مذاکره باقی نگذاشته‌اید گانتز در این دیدار اضافه کرد که اگر نتانیاهو از تیم راضی نیست، باید تیم جایگزین پیشنهاد کند.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: تا پس از اشغال رفح، هیچ اتفاقی برای ربوده شدگان نخواهد افتاد مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/rjn41xcm0#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

حمله به گالانت در جلسه فراکسیون لیکود

خواندن مطلب بعدی ←

وزارت بهداشت غزه: تعداد کشته شدگان به 35647 رسید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *