۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمایت فرانسه و چند کشور اروپایی از تصمیم دادستان لاهه

فرانسه و چند کشور اروپایی به همراه چین در بیانیه‌ای رسمی از حکم دادستان لاهه حمایت کردند.

فرانسه حمایت خود را از استقلال دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرد که طی آن دادستان دادگاه خواستار صدور حکم بازداشت رهبران اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و رهبران جنبش حماس شد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه فرانسه منتشر شد، آمده است: فرانسه از دادگاه کیفری بین المللی، استقلال آن و مبارزه با معافیت از مجازات در همه موارد حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که به اسرائیل در مورد لزوم پایبندی دقیق به قوانین بین المللی بشردوستانه به ویژه سطح غیرقابل قبول تلفات غیرنظامیان در نوار غزه و دسترسی ناکافی به کمک‌های بشردوستانه هشدار داده است.

اسپانیا نیز با حمایت از تصمیم لاهه در بیانیه‌ای که توسط وزارت امور خارجه منتشر شد، اعلام کرد: اسپانیا بر تعهد خود به استقلال کار دیوان بین المللی کیفری تاکید می‌کند، از لحظه انتشار درخواست حکم بازداشت، دادگاه اجازه دارد بدون وقفه کار خود را انجام دهد.

چین و ایرلند نیز به موضع فرانسه اسپانیا پیوستند. چین اعلام کرد که امیدوار است دادگاه کیفری بین‌المللی پس از صدور حکم بازداشت، عینیت داشته باشد.

میکال مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند در صفحه توییتر خود نوشت: ضروری است که به استقلال و بی‌طرفی دادگاه کیفری احترام بگذاریم. ایرلند تهدیدات علیه دیوان کیفری بین المللی و کارمندان آن را محکوم می‌کند. نقش دادگاه در پایان دادن به مصونیت از مجازات ضروری است.

وای نت اعلام کرد که در همین راستا اسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل امروز برای سفری دیپلماتیک به پاریس می‌رود و با استفان ژورنات وزیر امور خارجه فرانسه و همچنین رئیس مجلس ملی، رئیس مجلس سنا و سران جامعه یهودی دیدار خواهد کرد. درخواست دادستان برای صدور قرار بازداشت محور این گفت‌وگوهاست.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/world-news/other/article/15784400

→ خواندن مطلب قبلی

وزارت بهداشت غزه: تعداد کشته شدگان به 35647 رسید

خواندن مطلب بعدی ←

قطر: مذاکرات شکست خورده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *