۳۱ شهریور ۱۴۰۳

مشخص شدن تاریخ جدید انتخابات، کلیدی برای آرامش جامعه

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها موافق انتخابات و تصویب پیش‌نویس قانون سربازی هستند.

طبق نظرسنجی سازمان گشر، 54 درصد اسرائیلی‌ها از تعیین تاریخ انتخابات توافقی برای آرام کردن ناآرامی‌های اجتماعی حمایت می‌کنند، 59 درصد نیز اجماع در مورد پیش نویس قانون را مفید می‌دانند.

همچنین 59 درصد جامعه آماری بر این باورند که ایجاد یک طرح کلی برای قانون خدمت وظیفه که با توافق گسترده پذیرفته شود باعث کاهش تنش و بهبود انسجام اجتماعی خواهد شد. از سوی دیگر 36 درصد هم فکر می‌کنند که این کار هیچ سودی برای جامعه نخواهد داشت.

این نظرسنجی نشان داد که تقریبا 73 درصد جامعه سکولار معتقدند که تعیین تاریخ انتخابات موجب کاهش ناآرامی‌های اجتماعی خواهد شد. از سوی دیگر 81 درصد جامعه یهودیان مذهبی با این کار مخالف هستند و معتقدند که این اقدام منجر به کاهش تنش‌های اجتماعی نخواهد شد.

در مورد لایحه قانون سربازی در اسرائیل نیز دیدگاه‌های مشابهی وجود دارد. اکثریت قاطع رای دهندگان مخالف (85 درصد) معتقدند که اجماع در مورد پیش‌نویس قانون به کاهش تنش در بحران اجتماعی کمک می‌کند، در مقابل رأی دهندگان ائتلاف در این زمینه اختلاف نظر دارند؛ 52 درصد می‌گویند که کمکی نمی‌کند و 41 درصد معتقدند که سودمند است.

بر اساس این نظرسنجی، مردم اسرائیل هنوز برای انعطاف پذیری اجتماعی ارزش قائل هستند. 56 درصد معتقد بودند که دستیابی به ثبات امنیتی مستلزم پرداختن به توافقات اجتماعی است، در مقابل 28 درصد معتقدند که ثبات امنیتی بدون پرداختن به بحران اجتماعی قابل دستیابی است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-801983

→ خواندن مطلب قبلی

تقلای اسرائیل برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

خواندن مطلب بعدی ←

حمله به گالانت در جلسه فراکسیون لیکود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *