۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نامه اسموتریچ به نتانیاهو درباره اقدام فوری علیه تشکیلات خودگردان

اسموتریچ، در نامه‌ای فوری به نتانیاهو خواستار واکنش مناسب به اقدامات یکجانبه تشکیلات خودگردان شد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، صبح امروز (چهارشنبه) در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر خواستار اتخاذ تدابیر فوری علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل فعالیت‌های تشکیلات علیه اسرائیل شد.

اسموتریچ در نامه خود نوشت: در آخرین جلسه کابینه، بسیاری از وزرا، از جمله من، خواستار اعمال تدابیر شدید تنبیهی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل اقدامات یکجانبه آن علیه اسرائیل از جمله پیگیری آن برای به رسمیت شناختن یکجانبه به عنوان یک ملت مطرح شدند.

اسموتریچ خواسته‌های خود برای اقدامات علیه این سازمان را تشریح کرد:

1. تشکیل فوری شورای برنامه ریزی در یوش برای تصویب ده هزار واحد مسکونی در شهرک که برای پیشرفت حرفه‌ای از جمله در منطقه E1 آماده شده‌اند.

2 . تصمیمی که قرار است فردا در جلسه کابینه در مورد ایجاد حل و فصل در برابر هر کشوری که یکجانبه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد، تصویب شود. بر اساس این گزارش سه کشور قصد دارند امروز به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی را اعلام کنند.

3. تصمیم دیگری که فردا در مورد لغو طرح کلی نروژ که چند ماه پیش به تصویب هیئت وزیران رسیده بود، به هیئت دولت خواهد رسید. نروژ اولین کشوری بود که امروز به طور یکجانبه کشور فلسطین را به رسمیت شناخت ازین رو نمی‌تواند در هیچ یک از امور مربوط به یهودیه و سامره شریک باشد. من قصد دارم انتقال وجوه به نروژ را متوقف کنم و خواهان بازگشت همه وجوه منتقل شده هستم.

4. پیشبرد پیشنهاد تصمیم گیرندگان برای تقویت شهرک سازی در یهودیه و سامره، تصمیمی که قرار بود بلافاصله پس از تعطیلات سوکوت گرفته شود و به دلیل جنگی که به ما تحمیل شده بود به تعویق افتاد. این شهرک حافظ اسرائیل است و به عنوان بخشی از درس‌های هفتم اکتبر برای تصرف صهیونیست‌ها لازم است. من به عنوان وزیر دارایی بودجه‌های لازم را برای این کار اختصاص خواهم کرد.

5. لغو کلیه مجوزهای ویژه مقامات ارشد تشکیلات خودگردان در تمام دوره‌های انتقالی و اعمال تحریم‌های مالی اضافی بر مقامات ارشد خودگردان و خانواده‌های آنها.

6. علاوه بر این به اطلاع شما می‌رسانم که از این پس تا اطلاع ثانوی دیگر قصد انتقال وجوه به تشکیلات را ندارم.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/638171

→ خواندن مطلب قبلی

نروژ و ایرلند کشور فلسطین را به رسمیت شناختند

خواندن مطلب بعدی ←

پیشروی ارتش اسرائیل به سوی محور فیلادلفیا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *