۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کوهن، وزیر انرژی اسرائیل، توافق با عربستان را کم اهمیت خواند

الی کوهن: توافق عادی سازی با عربستان در حال حاضر مهم نیست.

الی کوهن، وزیر انرژی و زیرساخت اسرائیل، توافق برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را که دولت آمریکا به دنبال دستیابی به آن است، کم اهمیت توصیف کرد.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که ایالات متحده به دنبال میانجیگری برای توافق میان عربستان سعودی و اسرائیل است که شامل عادی سازی کامل با به رسمیت شناختن رسمی فلسطین و توقف جنگ در غزه است.

کوهن اظهار داشت: توافقنامه صلح با عربستان سعودی اکنون چیز مهمی نیست و می‌توان در آینده آن را انجام داد. وی افزود: اکنون امنیت مقدم بر صلح است. هیچ دولتی با یک کشور ضعیف در خاورمیانه توافقنامه صلح منعقد نمی‌کند و اصلی‌ترین چیزی که اکنون باید روی آن تمرکز کنیم امنیت اسرائیل است.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال دستیابی به دو هدف هستند: پایان جنگ و توافق صلح با عربستان.

کوهن ادامه داد: آمریکایی‌ها پیش از انتخابات می‌خواهند دستاورد سیاسی داشته باشند اما جهان اسلام میانه‌رو از جمله عربستان سعودی اکنون به فکر حل مشکل‌شان با تل‌آویو هستند، لذا پس از پایان جنگ آزاد خواهیم بود تا درباره توافق صلح با عربستان سعودی صحبت کنیم.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز، سه‌شنبه، گفت: در شرایط کنونی نمی‌توان به سمت عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل پیش رفت و توپ در حال حاضر در زمین اسرائیل است. وی معتقد است که اسرائیل می‌تواند در مسیر عادی‌سازی پیشروی کند اما قبل از آن باید برنامه‌ای برای تشکیل کشور فلسطین داشته باشد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371160

→ خواندن مطلب قبلی

سرپیچی اسرائیل از اجرای دستور قضایی دادگاه لاهه

خواندن مطلب بعدی ←

پیشتازی گانتز در نظرسنجی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *