۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل را متوقف کنید

گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل دست از جنون خود در رفح نخواهد برد تا زمانی که جامعه جهانی جلوی آن را نگیرد.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اراضی اشغالی فلسطین روز شنبه از جامعه بین المللی خواست تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کرده و روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم تا زمانی که اسرائیل از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری تبعیت کند، تعلیق کند.

آلبانیز در پستی در پلتفرم X گفت: اسرائیل حملات خود را به شهر رفح (جنوب نوار غزه) پس از اینکه دیوان بین‌المللی دادگستری دستور توقف عملیات خود در این شهر را صادر کرد، تشدید کرد.

وی افزود: اخباری که من از مردم محاصره شده در شهر رفح دریافت می‌کنم وحشتناک است. اسرائیل جلوی این جنون را نخواهد گرفت تا زمانی که آن را متوقف کنیم.

گزارشگر سازمان ملل ادامه داد: کشورهای عضو باید اسرائیل را تا توقف حملات، تحریم کنند، تسلیحات را ممنوع کنند و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با آن متوقف کنند.

شایان ذکر است که دیوان دادگستری بین‌المللی دیروز با صدور دستوری از اسرائیل خواست که عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند، گذرگاه رفح را باز نگه دارد و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را تسهیل و گزارشی را به دادگاه ارائه کند. ظرف یک ماه این اقدامات را انجام دهد.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/05/25/1539292.html

→ خواندن مطلب قبلی

تاثیر منفی طولانی شدن جنگ بر ارتش اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

کشته شدن سه مرد در تصادف نزدیک کریات گات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *