۳۱ شهریور ۱۴۰۳

احزاب خریدی‌ علیه گانتز، گالانت و آیزنکوت

انتقاد خریدی‌ها از وزاری کابینه جنگ؛‌ هدف آنها سرنگونی دولت است.

خبرگزاری کان فاش کرد که منابع احزاب خریدی مدعی هستند که وزرای کابینه جنگ علاقه‌ای به مصالحه درباره قانون سربازی ندارند.

منابع در احزاب خریدی، وزرای کابینه جنگ، بنی گانتز، یوآو گالانت و گادی آیزنکوت را متهم کردند که علاقه‌ای به دستیابی به مصالحه در مورد قانون خدمت اجباری ندارند زیرا هدف آنها سرنگونی دولت است.

این منابع گفتند که اگر گانتز و گالانت همانطور که می‌گویند، علاقه‌مند به توافقی گسترده در مورد قانون خدمت اجباری هستند پس باید این توافق شامل خریدی‌ها نیز شود و غیرممکن است که آنها نیازهای این بخش را در نظر نگیرند.

همین منابع افزودند که غیرممکن است که رئیس اردوگاه دولتی مایل به پذیرش تنها یک پیشنهاد برای حل بحران استخدام باشد و همچنین به گفته وزیر گانتز قانونی که در کنست قبلی ارائه کرده است، مرتبط نیست. از آنجایی که پس از جنگ تغییراتی به وجود آمده است، تغییرات بیشتری نیز در میان مردم خریدی رخ داده است که راه طولانی را پیموده و آماده تجدید نظر در مواضع خود هستند.

قرارگاه دولتی در پاسخ به این مطلب که شبکه کان منتشر کرده است، گفت: ماه‌ها امیدوارانه و مشتاقانه با افراط گرایان مذاکره کردیم و بعد از 7 اکتبر نمی‌توان قانونی معرفی کرد که هدف آن معافیت از خدمت و یا راه حلی برای خدمت باشد، طرح کلی خدمات اسرائیل بهترین راه حل برای امنیت اسرائیل و جامعه اسرائیل بوده و خواهد بود.

انتظار می‌رود که دولت این یکشنبه در مورد درخواست تجدید نظر وزیر هیلی تروپر در مورد قانون خدمت وظیفه بحث کند. پس از آن، انتظار می‌رود این لایحه در کمیته امور خارجه و امنیت کنست مورد بحث قرار گیرد و سپس به کمیته وزیران قانونگذاری بازگردد.

کابینه صهیونیستی حدود یک هفته پیش به دیوان عالی این رژیم اطلاع داد که پس از تصویب این لایحه در کمیته وزیران قانونگذاری، تصویب قانون نظام وظیفه را آغاز کرده است و قصد دارد تا پایان جلسه تابستانی کنست این لایحه روند قانونی خود را تکمیل کند.

 

لینک خبر:‌ https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/752209

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست اتحادیه اروپا از اسرائیل برای اجرای دستور دادگاه لاهه

خواندن مطلب بعدی ←

600 مورد کودک آزاری در دو مهد کودک

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *