۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اقدام تلافی جویانه اسرائیل علیه اسپانیا

خبرگزاری کان: اسرائیل از ارائه خدمات کنسولگری اسپانیا در اورشلیم به فلسطینی‌ها جلوگیری می‌کند.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که به کنسولگری اسپانیا در اورشلیم دستور داده است از ارائه خدمات خود به مردم فلسطین خودداری شود و از هرگونه فعالیت دیپلماتیک جلوگیری خواهد شد.

سفارت اسپانیا در تل آویو خدمات خود را به اسرائیلی‌ها ارائه می‌کند اما کنسولگری آن در اورشلیم به فلسطینی‌ها در اورشلیم، کرانه باختری و نوار غزه خدمات ارائه می‌دهد.

کاتز در X تایید کرد: امروز صبح به وزارت امور خارجه دستور دادم یادداشتی را به سفارت اسپانیا در اسرائیل ارسال کند تا کنسولگری اسپانیا در اورشلیم از انجام فعالیت‌های دیپلماتیک یا ارائه خدمات کنسولی به ساکنان تشکیلات خودگردان فلسطین جلوگیری کند.

کاتز ادامه داد: ما در برابر دولتی که به تروریسم پاداش می‌دهد و نخست وزیر آن پدر سانچز و معاونش یولاندا دیاز، شعار ضدیهودی را تکرار می‌کنند، سکوت نخواهیم کرد.

وی افزود: کسانی که به حماس پاداش می دهند و تلاش می‌کنند کشور فلسطینی ایجاد کنند، هیچ ارتباطی با اسرائیلی‌ها نخواهند داشت و ادامه داد: امروز اقدامات تنبیهی مقدماتی را علیه کنسولگری اسپانیا در اورشلیم اجرا کردم. ما لطمه زدن به حاکمیت و امنیت اسرائیل را تحمل نمی کنیم. امروز یهودیان دارای یک کشور مستقل هستند و هیچ تهدیدی برای موجودیت ما وجود ندارد.

تا ساعت 08:50 به وقت گرینویچ، هیچ مقام اسپانیایی درباره اظهارات کاتز اظهار نظر نکرد.

روز چهارشنبه، اسپانیا، نروژ و ایرلند اعلام کردند که کشور فلسطین را از 28 مه به رسمیت می‌شناسند و تعداد کشورهایی که آن را به رسمیت می‌شناسند به 147 از 193 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزایش دادند.

نروژ و ایرلند در اورشلیم کنسولگری ندارند اما نمایندگی‌هایی در شهر رام الله در مرکز کرانه باختری اشغالی دارند.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/754121

→ خواندن مطلب قبلی

گاردین: اتحاد در اسرائیل در حال فروپاشی است

خواندن مطلب بعدی ←

عزم اپوزیسیون رژیم صهیونیستی برای سرنگونی نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *