۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گاردین: اتحاد در اسرائیل در حال فروپاشی است

گاردین در مقاله‌ای از فروپاشی اجتماعی و اتحاد در اسرائیل خبر داد.

روزنامه انگلیسی گاردین روز دوشنبه گزارش داد که روحیه اسرائیل با شکست مذاکرات آزادی زندانیان رو به افول است و این نشان می‌دهد که اعتقاد بیشتری به عدم امکان دستیابی به پیروزی کامل بر حماس وجود دارد و اختلافات شدید در جامعه را برجسته می‌کند.

این روزنامه گزارش داد که ارتش در جامعه اسرائیل که از دوقطبی شدن شدید رنج می‌برد و بر اساس خطوط قومی، مذهبی و سیاسی تقسیم شده است، قرار است یک دیگ ذوب غیرسیاسی باشد که اسرائیلی‌ها را گرد هم می آورد اما پس از عملیات 7 اکتبر از بین رفت و فرپاشید.

این روزنامه توضیح داد: هرچه جنگ بدون هیچ برنامه مشخصی برای روز بعد بیشتر طول بکشد، روحیه اجتماعی ضعیف‌تر می‌شود و افزود که مذاکرات آزادی زندانیان بارها شکست خورده است و از سوی دیگر حماس و حزب‌الله همچنان با حملات موشکی خود زندگی روزمره مردم را مختل می‌کنند.

گاردین با اشاره به تظاهراتی که شنبه شب در چندین نقطه از اراضی اشغالی برگزار شد، با یادآوری خواسته‌های تظاهرکنندگان برای انعقاد معامله فوری زندانیان و برگزاری انتخابات زودهنگام، نوشت که تنها در تل آویو و در تظاهرات مرکزی، هفت شهرک نشین پس از آتش افروزی در یک تقاطع بزرگراهی دستگیر شدند.

طبق گزارش گاردین، تغییر استراتژیک جنگ با تنزل موقعیت اسرائیل در سطح جهان به دلیل تلفات و بحران انسانی در غزه همراه شد.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2118246.html

→ خواندن مطلب قبلی

امتناع خاخام اعظم از دست دادن با رئیس کنست

خواندن مطلب بعدی ←

اقدام تلافی جویانه اسرائیل علیه اسپانیا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *