۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مخالفت اغلب صهیونیست‌ها با تشکیل کشور فلسطینی

اغلب اسرائیلی‌ها مخالف تشکیل کشور فلسطین در توافق عربستان هستند.

نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه جروزالم پست شامگاه دوشنبه نشان داد که حدود 64 درصد از مردم اسرائیل مخالف تشکیل کشور فلسطین به عنوان بخشی از روند عادی سازی با پادشاهی عربستان سعودی هستند.

مخالفت با یک کشور فلسطینی شکاف‌های سیاسی قابل توجهی را نشان می‌دهد. طبق این نظرسنجی 84 درصد از رای دهندگان جناح راست، 54 درصد از رای دهندگان میانه‌رو و 24 درصد از رای دهندگان چپ مخالف این اقدام هستند و جالب اینکه درصد مشابهی از رای دهندگان چپ از تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی بدون قید و شرط حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که وقایع 7 اکتبر باعث شد یک سوم شرکت کنندگانی که قبلاً به امکان تشکیل دولت فلسطین در شرایط خاص اعتقاد داشتند، نظر خود را تغییر دهند و اکنون کاملاً با آن مخالف هستند.

در میان اعضای نمونه 60 ساله و بالاتر، درصد حمایت از تأسیس کشور فلسطین با توجه به شرایط خلع سلاح از 44 درصد به 32 درصد کاهش یافته است. کاهش مشابهی در میان افراد دارای تحصیلات آکادمیک از 29 درصد به 20 درصد و افراد با درآمد بالا مشاهده شد.

70 درصد پاسخ دهندگان جوان‌تر، 72 درصد افراد با تحصیلات پایین، 74 درصد پاسخ دهندگان سنتی، 88 درصد مذهبی‌ها و 91 درصد خریدی‌ها مخالفت خود را نشان دادند. همچنین نرخ مخالفت شرکت کنندگان سکولار 54 درصد بود.

 

لینک خبر: https://m.jpost.com/israel-news/article-803881

 

→ خواندن مطلب قبلی

آخرین پیشنهاد اسرائیل برای معامله گروگان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

طرح سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *