نظرسنجی | افزایش قابل توجه تنفر جامعه آموزشی یهودیان از اعراب

نظرسنجی جروزالم پست عدم تقارن احساس تنفر بین دانش‌آموزان و معلمان یهودی و عرب را نشان می‌دهد.
یوآو کیش 1
یوآو کیش، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل

ماه گذشته، یک نظرسنجی اینترنتی و حضوری برای بررسی دیدگاه‌های دانش آموزان و معلمان یهودی و عرب نسبت به یکدیگر و سایر گروه‌های فرهنگی انجام شد و در نامه‌ای روز پنجشنبه به وزیر آموزش یوآو کیش ارسال شد.

در این نامه آمده است که بر اساس نظرسنجی و بررسی‌های انجام شده از طریق موسسه ژئوکارتوگرافی، وضعیت بسیار وخیم است. نتایج، یک وضعیت نامتقارن را نشان داد که در آن دانش آموزان و معلمان یهودی احساسات منفی و تنفر بیشتری نسبت به همتایان عرب خود دارند. این امر با این باور بیشتر در میان دانش‌آموزان و معلمان یهودی به وجود آمد که احتمال همزیستی مسالمت آمیز وجود ندارد.

خلاصه نتایج

اولین موضوع نگرانی‌هایی در مورد تنفر بین دو گروه بود. بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به نیمی از دانش آموزان یهودی، میزان قابل توجهی از تنفر را نسبت به همتایان عرب خود گزارش کردند. در مقابل، در میان جمعیت عرب، کمتر از یک ششم، 11 درصد، نسبت به همتایان یهودی ابراز تنفر کردند.

در میان معلمان، این ارقام کمتر بود، به طوری‌که یک چهارم، حدود 23 درصد، معلمان یهودی و کمتر از یک دهم، 9 درصد، معلمان عرب سطح بالایی از نفرت را گزارش کردند.

هنگامی که از هر گروه در مورد ارتباط با گروه دیگر پرسیده شد، 81 درصد دانش آموزان یهودی گزارش کردند که با همسالان عرب همسن خود ارتباط برقرار نمی‌کنند و کمتر از یک دهم، 9 درصد، گزارش کردند که اغلب با دانشجویان عرب ارتباط برقرار می‌کنند.

طبق این نظرسنجی نیمی از شرکت‌کنندگان دانش آموزان عرب از تعامل بسیار برای با دانشجویان یهودی خبر دادند. در میان معلمان، شکاف مشابهی بین سطوح تعامل وجود دارد، به طوری که اکثر معلمان عرب، 82 درصد، تمایل به تعامل و ارتباط با معلمان یهودی دارند در مقابل تنها نیمی از معلمان یهودی شرکت کننده علاقه‌مند به ارتباط با معلمان عرب هستند.

این نظرسنجی علاوه بر بررسی میزان احساسات منفی و تعامل با دیگران، میزان آگاهی و درک همتایان فرهنگی آنها را نیز مورد آزمایش قرار داد. بر اساس این نظرسنجی، در مقایسه با معلمان یهودی، از آشنایی بسیار معلمان عرب آشنایی با فرهنگ مردم یهود خبر می‌دهند.

علاوه بر این، 26 درصد از معلمان عرب همدلی و همدردی با یهودیان را گزارش کردند در حالی که فقط 14 درصد از معلمان یهودی با همتایان عرب ابراز همدردی کردند.

ادراکات بین فرهنگی

بر اساس نظرسنجی موسسه ژئوکارتوگرافی، معلمان و دانش‌آموزان عرب تمایل بیشتری به زندگی مختلط داشتند و می‌خواستند با اعضای گروه دیگر ملاقات کنند.

با توجه به تمایل به یادگیری در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین، هر دو گروه خواهان آگاهی یافتن در مورد درگیری بودند.

با این حال، هنگامی که در مورد یادگیری عربی یا عبری از آنها پرسیده شد، 42 درصد از شرکت کنندگان یهودی در مقایسه با 70 درصد شرکت کنندگان عرب که تمایل به یادگیری عبری را گزارش کردند، به یادگیری عربی ابراز علاقه کردند.

نامه مؤسسه داده‌هایی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد نیمی از معلمان، اعم از عرب و یهودی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، نیاز به ابزارهای اضافی برای آموزش در مورد گروه فرهنگی دیگر را ابراز کرده‌اند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/education-matters/article-800743

→ خواندن مطلب قبلی

درگیری در رفح؛ کشته شدن سرباز مصری

خواندن مطلب بعدی ←

رنجش جنبش مکابی از خیزش دانشجویان آمریکا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *