۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نقص سیستم آموزشی خریدی

سیستم آموزشی خریدی، دانش آموزان را برای کار و موقعیت‌های بهتر آماده نمی‌کند.

خریدی 2

روزنامه جروزالم پست در مطالعه‌ای، کیفیت سیستم آموزشی خریدی برای پسران را بررسی کرد.

طبق مطالعه روزنامه جروزالم پست درباره کیفیت سیستم آموزشی خریدی، این سیستم آموزشی به اندازه سیستم غیر خریدی برای آماده سازی دانش آموزان مؤثر نبوده است.

طبق مطالعه دفتر اقتصاددان ارشد وزارت دارایی، دستمزد تمام وقت مردان جوان خریدی بدون تحصیلات متوسطه 16 درصد کمتر از همتایان یهودی غیرخریدی است.

طبق این مطالعه، علاوه بر شکاف در دستمزدها که بر اساس داده‌های سال 2019 منتشر شد، این مطالعه نشان داد که تنها 43 درصد از دانش‌آموزانی که از مدارس خریدی فارغ‌التحصیل شده‌اند، توانسته‌اند یک دوره آکادمیک را تکمیل کنند. بر اساس این مطالعه، این تعداد برای همتایان یهودی غیرخریدی 65 درصد است.

این گزارش مشخص کرد اگرچه شکاف در تکمیل آموزش ممکن است عوامل زیادی داشته باشد اما اصلی‌ترین عامل این است که مهارت‌های آموزش داده شده توسط مدارس خریدی به اندازه مهارت‌هایی که در مسیرهای آموزشی غیرخریدی آموزش داده می‌شوند، مناسب نیست.

در این گزارش آمده است که یافته‌های مربوط به تکمیل مدرک تحصیلی همچنین نشان می‌دهد که عملکرد مدارس خریدی، دانش آموزان را برای ادغام در موقعیت‌های با کیفیت بالاتر آماده نمی‌کند.

در پایان این گزارش آمده است که کاهش شکاف‌های بازار کار بین مردان خریدی ( افراطی ارتدوکس) و غیر خریدی برای رشد بلندمدت اقتصاد اسرائیل مهم است و افزایش دروس اصلی برنامه درسی که در سیستم خریدی تدریس می‌شود یکی از راه‌های کاهش فاصله است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-803858

→ خواندن مطلب قبلی

طرح سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

درگیری در رفح؛ کشته شدن سرباز مصری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *