۳۱ شهریور ۱۴۰۳

یک پنجم اسرائیلی‌ها سیگار می‌شکند

نظرسنجی: از هر پنج اسرائیلی یک نفر سیگار می‌کشد.

نظرسنجی جدید معاریو نشان داد که یک پنجم اسرائیلی‌ها سیگار می‌کشند. بسیاری از ترک‌کننده‌ها به دلیل جنگ دوباره به سیگار کشیدن بازگشتند.

انجمن سرطان اسرائیل یک نظرسنجی ملی به مناسبت روز ممنوعیت سیگار انجام داد که داده‌های نگران‌کننده‌ای را در مورد میزان اعتیاد به سیگار نشان می‌دهد: 21 درصد از اسرائیلی‌ها سیگار می‌کشند، بسیاری از ترک‌کنندگان به دلیل جنگ دوباره به سیگار کشیدن بازگشته‌اند و نرخ سیگار در میان جوانان به 14 درصد رسیده است.

نظرسنجی جدیدی توسط انجمن سرطان در آستانه روز ممنوعیت سیگار که این جمعه برگزار می‌شود، نشان می‌دهد که از هر پنج اسرائیلی یک نفر سیگار می‌کشد، بسیاری از آنها پس از 7 اکتبر به سیگار کشیدن روی آورده‌اند و حداقل نیمی از پاسخ دهندگان معتقدند که افزایش مالیات بر سیگار به کاهش نرخ سیگار در اسرائیل کمک می‌کند.

داده‌ها نشان می‌دهد که نسبت مصرف کنندگان سیگار به طور منظم 21.5 درصد است؛ سیگار کشیدن در میان مردان 26.6 درصد و در جامعه عرب 28 درصد شایع‌تر است. مصرف سیگارهای الکترونیکی 14 درصد است و با افزایش سن این میزان کاهش می‌یابد. این میزان در بین نوجوانان و جوانان 16 تا 24 ساله 19 درصد است.

این نظرسنجی نشان داد:‌ تقریباً کل جمعیت در معرض استعمال دخانیات در مکان‌های عمومی هستند: 94.2 درصد گفتند که سیگار کشیدن را عمدتاً در خیابان، پارک‌های عمومی، رستوران‌ها و کافه‌ها و در ایستگاه‌های اتوبوس تجربه کرده‌اند.

در میان سیگاری‌ها پنجاه و دو درصد افرادی هستند که می‌خواهند سیگار را ترک کنند اما نمی‌توانند و نزدیک به یک سوم زنان باردار سیگار می‌کشند.

نظرسنجی نشان داد که وقایع 7 اکتبر پدیده سیگار کشیدن را بدتر کرد، 12درصد از کسانی که دوباره سیگار را ترک کردند دوباره به سیگار کشیدن روی آورده‌اند؛ 21 درصد بیشتر سیگار می‌کشند؛ 60 درصد در همان عادات باقی می‌مانند و به همان میزان سیگار می‌کشند. بیش از نیمی از مردم معتقدند که مالیات بر سیگار باید افزایش یابد.

موشه بار هیم، مدیر عامل انجمن سرطان، گفت: ما در مورد پدیده سیگار کشیدن در اسرائیل بسیار نگران هستیم، انتظار می‌رفت که در سال 2024 درصد سیگاری‌ها در اسرائیل کاهش یابد اما متأسفانه داده‌های نظرسنجی جدید تصویر تیره‌ای را ارائه می‌دهد و تقریباً هر ساعت یک اسرائیلی دیگر بر اثر سیگار می‌میرد.

این نظرسنجی در روزهای اخیر انجام شد و شامل یک نمونه نماینده تقریباً 560 اسرائیلی بود.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/health/Article-1102680

→ خواندن مطلب قبلی

توقف کامل فعالیت بیمارستان‌های رفح

خواندن مطلب بعدی ←

اتحاد سه گانه با هدف سرنگونی نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *