۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش شدید خشونت خانگی علیه زنان در اسرائیل

داده‌های آماری، افزایش شدید موارد خشونت خانگی در اسرائیل را نشان می‌دهد.

داده‌های وزارت امور اجتماعی اسرائیل حاکی از افزایش شدید تعداد ارجاعات زنانی است که از خشونت در خانه رنج می‌برند. این وزارتخانه پیش‌بینی کرد که این تازه شروع راه است.

دوریت، مادر سه فرزند می گوید: وقتی فهمیدم گرفتار خشونت خانگی شده‌ام، احساس کردم باید خانه را ترک کنم اما جنگ مرا زندانی کرده است.

تارنمای وای نت گزارش داد: آمار و ارقام وزارت رفاه که برای اولین بار منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که در شش ماه اول جنگ، وزارت رفاه 4565 مورد ارجاع برای خشونت خانگی از پلیس و سیستم قضایی دریافت کرده است که از این تعداد 1165 مورد در حوزه دستگیری پلیس بوده است. در مدت مشابه سال گذشته 2760 مورد از این دست ارجاع شده که 864 مورد در حوزه دستگیری پلیس بوده است.

بزرگترین شکاف در جرایم خشونت آمیز علیه دختر یا شریک زندگی است؛ 3400 در مقایسه با 2036 مورد نسبت به سال گذشته. همچنین شکافی در تعداد موارد خشونت علیه یکی از اعضای کوچک خانواده ثبت شد 386 در مقایسه با 243 مورد.

این وزارتخانه بیم دارد که در نتیجه فعالیت محدود چارچوب‌های آموزشی، موارد گزارش نشده زیادی وجود داشته باشد که کار را دشوار کرده است که در همین راستا تیم‌هایی برای پیدا کردن کودکان و نوجوانانی که در مضیقه هستند، تشکیل شده است.

آدی ماگیدیش، مدیر یک پناهگاه برای زنان قربانی خشونت توضیح می‌دهد: رویدادهای 7 اکتبر و جنگی که پس از آن آغاز شد، باعث ایجاد یک احساس ناامنی عمومی شد و احساس ناامنی در خانه را برای زنانی که خشونت را تجربه می‌کنند، افزایش داد. در ویتسو افراد بیشتری از خانه کار می‌کردند که باعث تشدید رفتار وسواسی و خشونت‌آمیز نسبت به همسر و فرزندان می‌شد. در عین حال مردان بیشتری مجوز حمل سلاح دریافت کردند که باعث افزایش احساس تهدید و هوشیاری در بین زنان شده شد.

بحران ملی به خانه رسیده است

مادر سه فرزند که در اوایل ژانویه به پناهگاه حامی زنان آمده، از خشونت شدید همسرش نسبت به او به‌ویژه بعد از دریافت مجوز حمل سلاح خبر داد. وی گفت: خشونت پس از 7 اکتبر تشدید شد، جنگ تنش ایجاد کرد. من احساس کردم باید خانه را ترک کنم اما چگونه می‌توانستم در شرایط جنگی فرزندانم را رها کنم.

وای نت ادامه داد: همزمان با افزایش ارجاعات بهزیستی برای جرایم خشونت خانگی، از ابتدای جنگ عملاً افزایش درخواست کمک مشاهده شده است. علاوه بر این، از آغاز جنگ، 313 زن وارد پناهگاه‌های زنان قربانی خشونت خانگی شده‌اند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/yokra13943164

→ خواندن مطلب قبلی

جناح بندی سیاسی کشته شدگان و ربوده شدگان اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

فرانسه آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *