۳۰ شهریور ۱۴۰۳

فرانسه آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین

رئیس جمهور فرانسه گفت که آماده به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی در زمان مناسب است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در تماس تلفنی رئیس‌جمهور فلسطین از محمود عباس رئیس‌جمهور خواست تا اصلاحات لازم را در تشکیلات خودگردان فلسطین انجام دهد تا امکان به رسمیت شناختن دولت فلسطین تقویت شود.

بر اساس بیانیه الیزه، مکرون در تماس تلفنی با عباس با مردم فلسطین به خاطر بمباران اردوگاه آوارگان در شهر رفح در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ابراز همدردی کرد.

رئیس جمهور فرانسه بر تعهد کشورش به همکاری با شرکای خود در شورای امنیت سازمان ملل برای تضمین آتش بس تاکید کرد .

مکرون از رئیس‌جمهور فلسطین خواست تا اصلاحات لازم را برای آماده‌سازی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی که قادر به انجام مسئولیت‌های خود به نفع فلسطینی‌ها از جمله نوار غزه باشد، انجام دهد.

اسپانیا، نروژ و ایرلند روز سه شنبه اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و تعداد کشورهایی که آن را به رسمیت می‌شناسند به 147 کشور از 193 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد رساندند.

جنگ اسرائیل علیه غزه از 7 اکتبر تاکنون بیش از 117 هزار فلسطینی کشته و زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند و حدود 10 هزار نفر نیز در میان ویرانی های عظیم مفقود شده‌اند و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفت.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر توقف فوری حمله زمینی به شهر رفح (جنوب) و اتخاذ تدابیر موقت برای جلوگیری از اعمال نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه، به جنگ غزه ادامه می‌دهد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371510

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش شدید خشونت خانگی علیه زنان در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراف به جنون راهی برای فرار سربازان اسرائیل از جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *