۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سرکوب تظاهرات در حیفا

رادیو الشمس از دستگیری و سرکوب تظاهرات در حیفا برای توقف جنگ در غزه خبر داد.

پلیس اسرائیل شامگاه پنجشنبه 11 تظاهرکننده را در تظاهراتی در محله الژرمنی در حیفا در داخل کشور فلسطین برای توقف جنگ غزه دستگیر کرد که در آن نیروهای بزرگ پلیس، واحدهای مرزبانی و نیروهای خصوصی حضور داشتند و ساعتی قبل از تظاهرات به میدان زندانی رسیدند.

پلیس تظاهرکنندگان را متفرق و با واحد سواره نظام را سرکوب کرد و 11 تظاهرکننده را دستگیر کرد. با این حال، تظاهرات ادامه یافت و پلیس چندین بار تظاهرکنندگان را متفرق کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با برافراشتن بنرهایی که خواستار توقف فوری جنگ با غزه بودند، از جمله «نه به نسل کشی»، «اسرائیل در حال نسل کشی است» و «آمریکا شریک نسل کشی است»، شعارهایی در حمایت از غزه سر دادند.

در همان زمان، برخی از اعضای راست اسرائیل تظاهرات کردند و به خیابان تظاهرات آمدند و پرچم‌های اسرائیل را به اهتزاز درآوردند تا تظاهرکنندگان را متوقف کنند.

چهارشنبه گذشته، میدان العین در ناصره شاهد تظاهراتی بود که توسط حزب کمونیست سازماندهی شده بود و خواستار توقف جنگ در غزه شد.

آنها همچنین با سردادن شعارهایی در حمایت از مردم غزه و رد قتل عام اسرائیل علیه غیرنظامیان در نوار غزه، خواستار اقدامات بیشتر رهبران عرب در 48 منطقه شدند.

از سوی دیگر، یک موضع تحریک آمیز برای گروهی از اسرائیلی‌ها در مقابل تظاهرات ترتیب داده شد و در حالی که تظاهرات خواستار پایان جنگ مورد حمله قرار گرفت، اجازه داده شد که این جایگاه را سازماندهی کنند.

این دومین تظاهراتی است که در این هفته در حیفا سازماندهی می‌شود زیرا پیش از آن تظاهراتی دوشنبه گذشته برگزار شد که پلیس 9 تظاهرکننده را دستگیر کرد و به دنبال سرکوب آن به دیگران حمله کرد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371559

→ خواندن مطلب قبلی

توهین رئیس امنیت ملی اسرائیل به خانواده گروگان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

تسلیح شهرک نشینان در کرانه باختری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *