۳۱ شهریور ۱۴۰۳

افول شرکت‌های نوپا و بخش فناوری رژیم صهیونیستی

گلوبز: شرکت‌های نوپا و بخش فناوری رژیم صهیونیستی با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

دو سال پیش، مصادف با می 2022، بخش فناوری رژیم‌صهیونیستی با مشکلاتی مواجه شد. شش ماه پس‌ از سقوط بازارهای سهام و دو ماه پس‌ از افزایش نرخ بهره‌وری توسط فدرال آمریکا، پس‌ از سال‌ها و برای اولین‌بار در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاران در شرکت‌های خصوصی نیز  ارزش‌گذاری شرکت‌ها را کاهش دادند و منابع تامین مالی آنها را که تا آن زمان کنترل نشده بود، محدود کردند.

اقدامات مذکور هزینه‌ها را افزایش داد و شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که شیوه‌ درآمد متزلزلی داشتند، جزو اولین گروه‌هایی بودند که ضربه خوردند. به‌ عنوان مثال شرکت حمل و نقل مواد غذایی Avo که توسط قهرمان سابق تنیس اسرائیلی، دکل والتزر، تأسیس شد و نماد فرصت‌ فناوری در دوران کرونا بود، از بین رفت. سایر شرکت‌های نوپا (یونیکورن) از جمله: « Cybereason، Elementor، Fabrik، eToro» نیز تعداد قابل‌توجهی از کارمندان خود را در همان زمان اخراج کردند.

بنابر گزارش وب سایت «لستارتاپ»، در سال 2022 ​​بین ماه می و جولای، 3000 کارمند از شرکت‌های اسرائیلی و خارجی در اسرائیل اخراج شدند و بودجه شرکت‌ها نیز کاهش یافت و در سه ماهه دوم سال 2022، از 5 میلیارد دلار به حدود 2 میلیارد دلار  رسید. همچنین با آغاز سال 2024، حدود 2000 کارمند فناوری در اسرائیل شغل خود را از دست دادند.

 

لینک خبر: https://en.globes.co.il/en/article-is-israels-tech-industry

→ خواندن مطلب قبلی

نشست مصری-آمریکایی-اسرائیلی درباره گذرگاه رفح

خواندن مطلب بعدی ←

حمایت هرتزوگ از معامله برای آزادی گروگان‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *