۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سفر هیئت اسرائیلی به قاهره

برخی مقامات اسرائیلی به قاهره سفر کردند.

طبق گزارش روزنامه والا، یک هیئت امنیتی اسرائیل روز چهارشنبه گذشته به سرپرستی نمایندگان سرویس امنیت عمومی اسرائیل، شین بت، به قاهره پایتخت مصر سفر کرد.

این سفردر راستای کاهش تنش‌هایی است که اخیراً در روابط دوجانبه بین دو کشور به وجود آمده است.

این نشست در چارچوب عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح در چارچوب جنگ خود علیه نوار غزه برگزار شد.

یک مقام اسرائیلی در بیانیه‌ای به این روزنامه توضیح داد که هیئت امنیتی اسرائیل به رهبری مقامات ارشد شین بت امروز در قاهره هستند تا با مقامات ارشد اطلاعات عمومی مصر گفت‌وگو کنند تا بحران پیرامون ارتش اسرائیل درباره عملیات در رفح و بسته شدن گذرگاه رفح را حل کنند.

رفح

این گزارش تأیید می‌کند که هدف از این سفر، مذاکره درباره آرام کردن تنش‌ها در روابط اسرائیل و مصر و بهبود آن است، به‌ویژه پس از حمله ارتش اسرائیل به بخشی از گذرگاه رفح و برافراشتن پرچم اسرائیل در آنجا که از آن زمان به بسته شدن آن منجر شد.

روزنامه وال استریت ژورنال دیروز سه شنبه به نقل از مقامات مصری گزارش داد که مصر در حال بررسی کاهش روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل به دلیل بحران کنونی که از زمانی آغاز شد که اسرائیل به مصر از آغاز عملیات نظامی و کنترل گذرگاه رفح خبر داد، است.

مصر به آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به عملیات نظامی اسرائیل در رفح اعتراض کرده و گفته بود که این اقدام پیمان صلح را به خطر می‌اندازد.

دیدار هیئت اسرائیلی و مقامات مصری پس از مذاکرات چند ماهه میان مقامات ارتش و اطلاعات اسرائیل و مصر در مورد حمله احتمالی به رفح که بیش از یک میلیون و 400 هزار فلسطینی در آن زندگی می کنند، صورت می‌گیرد.

اسرائیل برنامه‌های مصر را در مورد رفح آگاه کرده بود و به قاهره متعهد شد که گذرگاه رفح که کمک‌های بشردوستانه از آن وارد نوار غزه و گذرگاه می‌شود، تحت تأثیر قرار نگیرد و به فلسطینی‌ها هفته‌ها فرصت داده شود تا منطقه را تخلیه کنند.

این روزنامه به نقل از یک مقام مصری آگاه از این رویدادها نوشت: هیچ یک از این تعهدات عملی نشد زیرا اسرائیل برای ورود به گذرگاه مهلت بسیار کوتاهی به ما داد.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3664228

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار پزشکان ارشد نسبت به فرار متخصصان حوزه سلامت

خواندن مطلب بعدی ←

نشست مصری-آمریکایی-اسرائیلی درباره گذرگاه رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *