۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بایدن: اسرائیل آماده گام بعدی توافق است

بایدن: طبق پیشنهاد ارائه شده به حماس، اسرائیل برای گام بعدی آماده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تأیید کرد که اسرائیل آماده برداشتن گام بعدی مطابق با پیشنهاد آتش بس فعلی است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید که روز دوشنبه منتشر شد، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، آخرین تحولات مربوط به پیشنهاد آتش بس را بررسی کرد.

بایدن در جریان این تماس تاکید کرد که حماس باید این پیشنهاد را بپذیرد. وی تاکید کرد که اسرائیل آماده است تا بر اساس مفاد توافقنامه ارائه شده به حماس گام بعدی را بردارد.

رئیس جمهور آمریکا از دوحه خواست تا از نفوذ خود برای متقاعد کردن حماس به پذیرش پیشنهاد توافق استفاده کند و از امیر قطر برای حمایت از این روند تشکر کرد.

روز جمعه، بایدن، که دولتش به شدت از تل آویو در جنگ با غزه حمایت می‌کند، درباره ارائه پیشنهادی سه مرحله‌ای از سوی اسرائیل که شامل آتش بس در غزه، آزادی بازداشت شدگان و بازسازی نوار غزه است، صحبت کرد.

با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا، اسرائیل و حماس ماه‌هاست که مذاکرات غیرمستقیم و متزلزلی را در بحبوحه تداوم جنگ اسرائیل علیه غزه از 7 اکتبر 2023 و کشته شدن بیش از 118000 فلسطینی انجام داده‌اند. زخمی شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند و حدود 10000 نفر در میان ویرانی‌های شدیدی که جان کودکان و سالمندان را گرفت، مفقود شدند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371723

→ خواندن مطلب قبلی

شمال اراضی اشغالی در شعله‌های آتش حزب الله

خواندن مطلب بعدی ←

ضربه شدید به بازار خودرو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *