۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ضربه شدید به بازار خودرو

بازار خودرو در اسرائیل پس از ممنوعیت تجارت ترکیه از کمبود شدید رنج می‌برد.

بازار خودرو در اسرائیل یک ماه پس از آنکه ترکیه در پاسخ به تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه، تحریم تجاری اسرائیل را اعمال کرد، با کمبود شدید عرضه مواجه است.

به گزارش روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، این ممنوعیت منجر به مشکلات زیادی برای واردکنندگان خودرو در تامین نیازهای بازار شد.

ترکیه از ابتدای ماه گذشته شروع به توقف کلیه معاملات تجاری با اسرائیل از جمله صادرات و واردات کرد. پیش از این تصمیم صادرات 54 کالا ممنوع شد که بیشتر آنها مصالح ساختمانی است.

این ممنوعیت به دلیل چالش‌های لجستیکی منجر به عدم وجود راه حل‌های جایگزین مانند واردات از طریق کشورهای ثالث یا تهیه خودرو از کارخانه‌های دیگر شد.

انتظار می‌رود اثرات کامل این ممنوعیت در ارقام فروش خودرو در اسرائیل در ماه مه احساس شود که انجمن واردکنندگان خودرو اسرائیل بعداً امروز منتشر خواهد کرد.جدولاسرائیل بسیاری از مدل‌های محبوب مانند تویوتا کرولا، C-HR، هیوندای i10، i20، بایون، رنو مگان، کلیو، فورد ترانزیت و کامیون‌ها را از ترکیه وارد می‌کند.

به نوشته این روزنامه، ترکیه یک روز قبل از ارسال حدود هزار خودرو به اسرائیل این ممنوعیت را اعلام کرد.

Yedioth Ahronoth تأیید کرد که اثرات این ممنوعیت از قبل ظاهر شده است، زیرا هیوندای احتمالاً رهبری بازار خود را به کیا از دست می‌دهد، زیرا مدل‌های ساخت ترکیه یک سوم محموله های هیوندای در اسرائیل را در سه ماهه اول سال تشکیل می‌دادند.

از ابتدای سال، اسرائیل حدود 8700 خودرو از ترکیه وارد کرده است که با 8 درصد از بازار داخلی، پنجمین بازار صادراتی بزرگ به اسرائیل است.

سال گذشته 23600 خودروی ترک در اسرائیل فروخته شد.

با ادامه تحریم تجاری ترکیه، واردکنندگان خودرو که به تولید ترکیه متکی هستند، با چالش‌های بزرگی به‌ویژه خودروهای تویوتا و هیوندای مواجه خواهند شد که ممکن است بر جریان نقدینگی تأثیر بسزایی داشته باشد.

گذشته از بحران فوری واردکنندگان خودرو، این روزنامه خاطرنشان کرد که موفقیت تحریم ترکیه پیامی نگران کننده در سطح جهانی دارد.

بنابراین، وزارت خارجه اسرائیل به رهبری یسرائیل کاتز باید برای تدوین استراتژی برای جلوگیری از پیروی سایر کشورها از رویکرد ترکیه دخالت کند.

 

لینک خبر: https://www.icar.co.il/news/hkx5eijva

→ خواندن مطلب قبلی

بایدن: اسرائیل آماده گام بعدی توافق است

خواندن مطلب بعدی ←

حزب الله شمال اراضی اشغالی را سوزاند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *