۳۰ شهریور ۱۴۰۳

قتل عام اسرائیل در نصیرات

210 فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل در منطقه اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز نوار غزه کشته شدند.

در جریان عملیات آزادسازی 4 گروگان اسرائیلی، تلفات قتل عام نیروهای اشغالگر اسرائیل در نتیجه هدف قرار دادن استانداری مرکزی در نوار غزه به‌ویژه اردوگاه نصیرات امروز شنبه به 210 شهید و بیش از 400 مجروح افزایش یافت.

منابع پزشکی توضیح دادند که شهدا و مجروحان به دلیل ناتوانی در پذیرش این تعداد زیادی از شهدا و مجروحان به بیمارستان شهدای الاقصی که در وضعیت فاجعه بار و خطرناکی قرار گرفته است، منتقل شدند.

Capture 17

توپخانه و هواپیماهای جنگی اشغالگر بیش از دو ساعت مناطق مختلف استانداری مرکزی و غرب و شرق قرارگاه نصیرات را با خشونت و حملات شدید بمباران کردند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که خودروهای نظامی به طور ناگهانی به مناطق شرق و شمال غرب اردوگاه نصیرات نفوذ کردند که همزمان با گلوله باران خشونت آمیز توپخانه مناطق وسیعی از اردوگاه را هدف قرار داد.

خودروهای ارتش اسرائیل همچنین در نزدیکی پل وادی غزه در جاده صلاح الدین در مرکز نوار غزه نفوذ کردند و تهاجم خود را در شرق دیرالبلاح و اردوگاه های بوریج و المغازی گسترش دادند.

هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان اردوگاه نصیرات به پرواز درآمدند و به روی تمام افرادی که در جاده‌های آن حرکت می‌کردند آتش گشودند و صدها شهید و مجروح برجای گذاشت.

منابع پزشکی اعلام کردند: سامانه آمبولانس و اورژانس قادر به پاسخگویی به همه تماس‌ها برای انتقال مجروحان از مکان‌های بمباران شده در استانداری مرکزی و قرارگاه نصیرات نیست.

وی خاطرنشان کرد: ده‌ها مجروح در بیمارستان شهدای الاقصی روی زمین افتاده‌اند و تیم‌های پزشکی با امکانات ساده‌ای که در اختیار دارند در تلاش برای نجات آنها هستند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، امروز با بیان اینکه این سازمان در اردوگاه با نیروهای ارتش اسرائیل مبارزه خواهد کرد، گفت: مردم ما تسلیم نخواهند شد و مقاومت برای حفظ حقوق ما در برابر دشمن جنایتکار ادامه خواهد داد.

ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پس از قتل عام خونین نیروهای اسرائیلی در نصیرات، خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت شد. ابومازن تاکید کرد که جامعه جهانی باید فوراً برای توقف تراژدی مردم فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی مداخله کند. به گفته وی، اسرائیل از سکوت بین المللی و حمایت آمریکا برای ادامه جنایات خلاف قوانین بین المللی استفاده می‌کند.

وزارت امور خارجه مصر نیز با انتشار بیانیه‌ای حمله اسرائیل در نصیرات که منجر به کشته شدن بیش از 200 غیرنظامی فلسطینی و زخمی شدن صدها نفر شد را محکوم کرد. در این اطلاعیه نوشته شده است که این نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر است. اسرائیل از نظر قانونی و اخلاقی مسئول این حمله است و مصر از مقامات بین المللی می‌خواهد برای توقف حمله مداخله کنند

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/s1y5711zs0#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

اسموتریچ خواستار بازسازی شهرک‌ها در غزه شد

خواندن مطلب بعدی ←

حزب نوظهور لیبرمن، مهر پایانی بر بی بیسم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *