۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ممنوعیت تظاهرات علیه جنگ در حیفا

شهردار حیفا: تظاهرات علیه جنگ در حیفا نباید برگزار شود.

یونا یاهاو، شهردار حیفا، شب گذشته گفت که تظاهرات علیه جنگ نباید در حیفا برگزار شود. یاهاو در گفتگو با خبرنگاران محلی گفت که آزادی بیان در حیفا اعمال نمی‌شود. این تظاهرات سیاسی است و جای آنها در پایتخت اسرائیل است. نزدیکان وی توضیح دادند که منظور وی اعتراضات جامعه عرب علیه جنگ غزه است و نه اعتراضات ضد دولتی که در مرکز برگزار می‌شود.

فعالان صلح در حیفا از شهردار خواستند که سخنان خود را پس بگیرد. آنها گفتند: ما فکر می‌کردیم که حیفا شهری برای همه است. ما از هفته اول جنگ خواستار بازگشت ربوده شدگان و پایان جنگ بودیم، بین حق خود برای اعتراضات در مرکز فرقی نمی‌گذاریم. آنها گفتند که حق ما برای تظاهرات محفوظ است.

این نامه توسط روشنفکران، دانشگاهیان و فرهنگیان از جمله مدیر سینا فطر، دکتر سلیم عباس، دکتر اورا مور، دکتر دالیا زکاش و دکتر حنا سفران امضا شده است.

در ادامه نامه آمده است: بسیاری از ما در اعتراضات دو منطقه مختلف شهر شرکت می‌کنیم و از خشونت پلیس که قبل از هر چیز علیه ساکنان فلسطینی شهر و همچنین علیه یهودیان است، وحشت زده شده‌ایم. شما و سیاستمدارانی که شما را در مبارزه عادلانه و درست برای بازگشت ربوده شدگان به معامله و پایان جنگ احاطه کرده‌اند کجا هستید؟ چرا در برابر تحریک جناح راست فاشیست اعتراض نمی‌کنید؟

شهرداری حیفا در پاسخ گفت: منظور شهردار از تظاهرات عناصر افراطی است که از خارج از شهر می‌آیند و هدف آن برهم زدن فضا و آسیب رساندن به بافت زندگی مشترک حیفا است. این تجمعات حاوی فراخوان‌هایی علیه دولت و ارتش اسرائیل، و این را نمی‌توان در سکوت پشت سر گذاشت.

پلیس چندین بار در ماه‌های اخیر اعتراضات ضد جنگ را در حیفا به زور متفرق کرده است، اگرچه این تجمعات عمدتاً آرام بودند.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/local/2024-06-07

→ خواندن مطلب قبلی

زخمی شدن 5 صهیونیست در حمله حزب الله

خواندن مطلب بعدی ←

استعفای گانتز فرصتی برای گسترش جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *