۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درخواست خاخام‌های صهیونیسم مذهبی برای جذب خریدی‌ها

خاخام‌های صهیونیسم مذهبی خواستار استخدام خریدی در ارتش شدند.

ده‌ها خاخام از جامعه صهیونیسم مذهبی نامه‌ای را منتشر کردند که در آن به تفصیل، اهمیت استخدام خریدی در ارتش اسرائیل را تشریح کردند. نامه را دو خاخام که پسرانشان در جنگ کشته شدند نیز امضا کردند.

صبح امروز (سه شنبه)، پس از آن که کنست تمدید قانون معافیت سربازی خریدی را تصویب کرد، ده‌ها خاخام از جامعه صهیونیسم مذهبی نامه‌ای منتشر کردند که در آن از تصویب این قانون انتقاد کردند.

در این نامه آمده است: جنگ سختی که بر قوم اسرائیل تحمیل شد و می‌توانست به یک جنگ گسترده چند عرصه تبدیل شود، نیاز وجودی به افزایش قابل توجهی در تعداد سربازان ایجاد کرد. در حال حاضر ارتش مجبور است بین بخش‌های مختلف یکی را انتخاب کند، بنابراین این مسئله صرفاً یک تعهد اخلاقی و سیاسی نیست زیرا اگر یک خطر حیاتی برای یهودیان ساکن در اسرائیل وجود داشته باشد، خطری است که به طور کلی متوجه روح ملی است.

آنها افزودند: به موجب ضمانت دینی در قوم اسرائیل و به عنوان کسانی که با شما در شناخت اهمیت تزلزل ناپذیر مطالعات تورات برای موجودیت قوم یهود شریک هستند، از عموم جامعه خریدی می‌خواهیم که در این زمان برای مبارزات سخت بسیج شوند و اعلام حضور کنند.

خاخام‌ها تصریح کردند که فرایند تصویب قانون خدمت وظیفه، گواهی ضعف کنست و به ویژه دولت اسرائیل است و با تصویب این قانون نسل‌های آینده متضرر خواهند شد. دولت اسرائیل به جای وضع قانون خدمت سربازی که عدالت تاریخی را اجرا و نیازهای امنیت و جامعه اسرائیل را برآورده می‌کند، در حال اجرای بی‌عدالتی و آسیب رساندن به امنیت اسرائیل است.

آنها نوشتند قانونی که دانشجویان توراتی را به طور جامع از خدمت سربازی معاف می‌کند، خلاف تورات است و باید با آن مخالفت کرد.

آنها گفتند که این یک تکلیف روشن و کامل است که طبق تورات مقدس ما، هر فردی از اسرائیل باید در جنگ یاری اسرائیل در هر مصیبتی که برای آنها پیش می‌آید، از جمله علمای تورات و تلمیدیم، شرکت کند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/judaism/article/sys200osha#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت صهیونیست‌ها از خروج گانتز از دولت در نظرسنجی جدید

خواندن مطلب بعدی ←

درخواست خانواده سربازان اسرائیلی از آنها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *