کنست قانون معافیت خریدیم از سربازی را تمدید کرد

کنست در جلسه امروز استمرار تمدید قانون معافیت سربازی خریدی را تصویب کرد.

63 عضو کنست به اجرای متوالی قانون معافیت خریدیم (ارتدوکس‌های افراطی) از خدمت اجباری رای مثبت دادند که اولین قرائت در کنست قبلی به تصویب رسید،57 نفر مخالفت کردند.

رسانه‌های عبری گزارش داند که کنست تصویب کرد که دولت موظف است قانون خدمت وظیفه که در دولت قبل تصویب شده بود را اعمال کند. همه اعضای ائتلاف به جز وزیر دفاع یوآو گالانت از این قانون حمایت کردند. مخالفان به شدت به اعضای لیکود حمله کردند.

واکنش‌ها به تصویب قانون معافیت خریدیدم از سربازی

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون، تصویب قانون معافیت خریدیم را یکی از نفرت انگیزترین لحظات تحقیر کنست اسرائیل توصیف کرد و با حمله به رای دهندگان گفت: در بحبوحه یک روز دیگر از نبردهای سخت در نوار غزه، دولت فاسد، قانون طفره رفتن و امتناع را تصویب می‌کند. همه چیز سیاست است. ارزش‌ها از بین رفته است.

اردوگاه دولتی که به تازگی از دولت خارج شده است، اعلام کرد: نخست‌وزیر و ائتلاف امشب ثابت کردند که به 7 اکتبر بازگشته‌اند. در زمان جنگ، وقتی سربازان اسرائیل می‌جنگند، دولت برای تداوم معافیت خریدی از خدمت تلاش می‌کنند. هنوز برای تصویب یک طرح کلی و جامع که نیازهای امنیت و جامعه را برآورده کند، دیر نیست.

Capture 21

رئیس اسرائیل بیتنو آویگدور لیبرمن نیز حمله کرد و گفت: در تاریکی شب، در حالی که بهترین پسران و دختران ما در میدان نبرد می‌جنگند، دولت اسرائیل گام دیگری در راه قانون فرار از خدمت برداشت که آسیب جدی به سربازان و نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل و برخلاف نیازهای نهادهای امنیتی است. این تصمیات صرفا به خاطر بقای سیاسی نتانیاهو است.

گالانت، تنها نماینده کنست در لیکود که با این پیشنهاد مخالفت کرد، پس از تصویب آن گفت: مردم اسرائیل مشتاق توافق هستند. تغییرات ملی با اجماع گسترده انجام می‌شود. ما نباید در زمان جنگ سیاست‌های ضعیف را اجرا کنیم.

سایر اعضای لیکود سعی کردند انتقادات را کاهش دهند. یولی ادلشتاین، رئیس کمیته روابط خارجی و امنیت که تحت رهبری او بحث‌های مربوط به این قانون انجام خواهد شد، گفت: اسرائیل با چالش‌های پیچیده‌ای مواجه است و وظیفه ما این است که همه شرایط را برای پیروزی فراهم کنیم.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2024

→ خواندن مطلب قبلی

دسته گلی برای گانتز

خواندن مطلب بعدی ←

حمایت صهیونیست‌ها از خروج گانتز از دولت در نظرسنجی جدید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *