۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش 100درصدی سندروم قلب شکسته در طول جنگ

کانال 7 عبری: از 7 اکتبر، افزایش 100 درصدی سندرم قلب شکسته گزارش شده است.

دکتر هانا کاتان در گفت‌وگو با کانال 7 عبری گفت: یک احساس ناراحتی عمومی به دلیل جنگ هم از جانب کسانی که در 7 اکتبر در پاکت غزه بودند و هم کسانی که آنجا حضور نداشتند در میان مردم وجود دارد.

وی افزود: ما در مورد افرادی صحبت می‌کنیم که با علائم درد سینه به اورژانس مراجعه می‌کنند، به نظر می‌رسد حمله قلبی است اما اصلاً حمله قلبی نیست. بلکه بیماری‌های روان تنی است.

دکتر کاتان توضیح داد که محرک آن روانی است که در پی ناراحتی شخصی بسیار شدید رخ می‌دهد و افزود: استرس روانی شدید باعث افزایش این بیماری در میان جامعه اسرائیل شده و یکی از عوامل مرگ و میر بعد از 7 اکتبر است.

او خاطر نشان کرد که بعد از تبعید از گوش کتف، آثاری در مورد بیماری‌هایی که افرادی که این رویداد را تجربه کرده‌اند، منتشر شد. این روزها می‌بینیم که یک احساس ناراحتی عمومی ناشی از جنگ نه تنها از جانب کسانی که این رویداد را تجربه کرده‌اند، بلکه از سوی کسانی که از نظر فیزیکی آنجا نبودند، وجود دارد و به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

دکتر کاتان توضیح داد که تنها راه کاهش این بیماری این است که مردم کمتر از رسانه‌ها استفاده کنند و کمتر در معرض اخبار جنگ قرار بگیرند.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/639758

→ خواندن مطلب قبلی

پاسخ رسمی حماس به پیشنهاد آتش بس

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش بیماری‌های سلامت روان و کمبود بودجه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *