۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درخواست خانواده سربازان اسرائیلی از آنها

خانواده سربازان اسرائیلی از فرزندانشان خواستند سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

روز سه‌شنبه، خانواده‌های صدها سرباز اسرائیلی شاغل در غزه از فرزندان خود خواستند «فوراً» سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بازگردند.

طبق نامه‌ای که خانواده‌ها به وزیر دفاع یوآو گالانت و رئیس ستاد ارتش هرزی هالیوی فرستاده بودند و در آن از تصمیم کنست برای تصویب تمدید قانونی معافیت یهودیان مذهبی ( خریدی) از خدمت در ارتش ، انتقاد کردند.

هاآرتص گزارش داد که صدها خانواده از سربازان اسرائیلی در نامه‌ای سرگشاده گالانت و هالیوی را مورد خطاب قرار دادند و در آن از تصمیم کنست برای تصویب تمدید قانونی که افراد مذهبی را از خدمت در ارتش معاف می‌کند، انتقاد کردند.

خانواده‌ها اعلام کردند که دیگر از جنگ غزه حمایت نمی‌کنند و افزودند: ما به پسران سرباز خود اطلاع می‌دهیم که اکنون باید جنگ را متوقف کنند، سلاح‌های خود را زمین بگذارند و فورا به محل زندگی خود بازگردند.

در ادامه نامه آمده است غیرقابل باور است که چنین قانونی در حالی تصویب شود که سربازان شجاع جان خود را فدا کنند.

این خانواده‌ها دولت را به خیانت به شهروندانش و جان سربازان متهم کردند که به دلیل بقای سیاسی خود جان دیگران را ایمن نگه می‌دارد.

کنست اسرائیل با اکثریت 63 نماینده در مقابل 57 مخالف، در اولین قرائت پیش نویس قانون بحث برانگیز را تصویب کرد و برای تبدیل شدن به قانون نهایی همچنان باید در قرائت دوم و سوم رای گیری شود.

در فوریه گذشته، دادگاه عالی دستوری صادر کرد و از دولت خواست که دلیل عدم استخدام خریدیم را توضیح دهد.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/opinions/2024-06-11

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست خاخام‌های صهیونیسم مذهبی برای جذب خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

پاسخ رسمی حماس به پیشنهاد آتش بس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *