۳۱ شهریور ۱۴۰۳

دزدی اسموتریچ از وجوه تشکیلات خودگردان

اسموتریچ دستور کسر 130 میلیون شکل از وجوه تسویه حساب را صادر کرد.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دستور کسر 130 میلیون شکل از صندوق‌های فلسطین را به عنوان غرامت برای 28 خانواده یهودی آسیب دیده از عملیات فلسطینی‌ها صادر کرد.

مبالغی که برخی از آن به میلیون‌ها شکل برای هر خانواده می‌رسد، در روزهای آینده واریز خواهد شد. مصادره از وجوه ترخیصی که توسط اسرائیل به نفع تشکیلات خودگردان فلسطین جمع آوری می‌شود، صورت خواهد گرفت.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، برخی از این عملیات‌ها بیش از 20 سال پیش انجام شده است. لازم به ذکر است که علاوه بر پرداخت‌های مورد انتظار در این پرونده‌ها، احکامی نیز وجود دارد که هنوز به خزانه داری واریز نشده و همچنان در وزارت دادگستری اسرائیل در مراحل مختلف رسیدگی است.

وزارت دارایی اسرائیل می‌گوید که تصمیم اسموتریچ مسیری را برای مصادره وجوه تشکیلات خودگردان فلسطین باز می‌کند که انتظار می‌رود موجی از شکایت‌های جدید علیه این وزارت دارایی را به دنبال داشته باشد.

وزارت دارایی افزود: کسر 130 میلیون شکل از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین به سایر اقدامات اسموتریچ در روابط مالی با تشکیلات خودگردان فلسطین علی‌رغم فشار شدید آمریکا برای جلوگیری از این امر می‌پیوندد.

دادگاه‌های اسرائیل تصمیماتی مبنی بر انتقال مبالغی از حق ترخیص به اسرائیلی‌ها را به این دلیل صادر کردند که آنها از عملیات مسلحانه فلسطینیان آسیب دیده‌اند. به نوشته این روزنامه، نیمی از این پرونده‌ها توسط ماموران اسرائیلی به دادگاه کشیده شد که در آن آنها ادعا کردند که توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی خاطر نشان کردند که اسموتریچ شروع به کسر مبالغی از بدهی‌های تسویه حساب برای پرداخت بدهی به شرکت برق اسرائیل در ازای تامین برق کرانه باختری کرد.

در ابتدای سال جاری، کابینه امور سیاسی و امنیتی اسرائیل (کابینه) طرحی را برای انتقال وجوه تسویه حساب از طریق نروژ به عنوان شخص ثالث تصویب کرد. این طرح پس از آن صورت می‌گیرد که تشکیلات خودگردان فلسطین پس از تصمیم اسرائیل برای کسر سهم نوار غزه از دریافت وجوه ترخیص کالا از آنها خودداری کرد.

تصمیم اسرائیل، بنا به درخواست دولت آمریکا، تصریح می‌کند که وجوه ترخیص، بین 750 تا 800 میلیون شکل، به یک حساب امانی در نروژ واریز شود و تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله می‌تواند این پول را دریافت کند.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2119280.html

→ خواندن مطلب قبلی

تلاش وزیر فرهنگ اسرائیل برای نابودی کتابخانه‌های عمومی

خواندن مطلب بعدی ←

سازمان ملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *