۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سازمان ملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است

تحقیقات سازمان ملل نشان داد که اسرائیل مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه شده است.

تحقیقات سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) مشخص کرد که اسرائیل به عنوان بخشی از واکنش خود به کشتار حماس در 7 اکتبر، مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است در بیانیه رسمی آمده است که حماس نیز در ماه‌های اول پس از کشتار مرتکب جنایات جنگی شده است، این اعلامیه شامل دو گزارش جداگانه است، یکی به اقدامات حماس در 7 اکتبر و دیگری به واکنش اسرائیل به آنها می‌پردازد.

کمیسیون رسمی تحقیقات سازمان ملل دارای اختیارات گسترده‌ای برای جمع آوری شهادت و شواهد و اشاره به کسانی است که مسئول ارتکاب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت هستند و قبلاً اعلام کرده بود که اسرائیل در این تحقیقات شرکت نخواهد کرد و اعضای کمیسیون از ورود به اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی اشغالی برای انجام عملیات تحقیقاتی منع شدند.

مراو ایلون شهر، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در ژنو، سوئیس گفت که اسرائیل این اتهامات را رد می‌کند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل مرتکب جنایت جنگی، گرسنگی به عنوان سلاح و وسیله‌ای برای اجرای جنگ شده است. از جمله، در این بیانیه آمده است که اسرائیل در تامین نیازهای اولیه بشردوستانه مانند غذا، آب و دارو کوتاهی کرده و از تامین این نیازها توسط دیگران نیز جلوگیری کرده است.

همچنین، این کمیسیون خاطرنشان می‌کند که اسرائیل مرتکب جنایت جنگی “قتل” شده است، یک اصطلاح قانونی برای محاکمه جدی‌ترین جنایات جنگی که علیه یک جمعیت غیرنظامی انجام شده است. در این گزارش آمده است: تعداد عظیم تلفات غیرنظامی در غزه و تخریب گسترده مؤسسات غیرنظامی نتیجه اجتناب‌ناپذیر استراتژی است که برای ایجاد حداکثر خسارت بدون در نظر گرفتن قوانین تناسب تشخیص و اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

Capture 26
تحقیر اسیران فلسطینی

شواهد سازمان ملل

یافته‌های این تحقیقات از جمله بر اساس مصاحبه با قربانیان و شاهدان عینی، گزارش‌های پزشکی، عکس‌های ماهواره‌ای و اطلاعات به‌ دست‌ آمده از راه‌های آشکار است. از جمله، مشخص شد که اسرائیل از بمب‌های هدایت شونده از نوع MK84 با ظرفیت تخریب زیاد در مناطق شهری و پرجمعیت استفاده می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که این استفاده برخلاف قوانین بین‌المللی انجام شده است زیرا توانایی شناسایی و تمایز بین هدف نظامی و غیر درگیر وجود ندارد.

همچنین نوشته شده بود که مردان و پسران فلسطینی مورد جنایات «آزار و اذیت جنسیتی» قرار گرفتند و مجبور شدند لباس خود را در ملاء عام در بیاورند، چیزی که به عنوان «تلاش برای تحقیر شدید» تعریف شد.

این گزارش هفته آینده توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سفارت اسرائیل در مقر سازمان ملل در ژنو به یافته‌های این تحقیقات پاسخ داد و مدعی شد که این تصمیمی است که منعکس کننده تبعیض سیستماتیک ضد اسرائیلی است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/r1y11talha#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

دزدی اسموتریچ از وجوه تشکیلات خودگردان

خواندن مطلب بعدی ←

تعداد نامشخص گروگان‌های زنده اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *