۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ضرب‌وشتم و دستگیری پزشک معترض

پزشک معترض در کاپلان مورد حمله قرار گرفت، پزشکان تهدید به تحریم کردند.

سایت روزنامه معاریو: نظام سلامت به دستگیری پزشک معترض، دکتر اودی بهارف که یک معترض در خیابان کاپلان را درمان می‌کرد و با خشونت شدید پلیس دستگیر شد، واکنش‌های شدید نشان داد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اسرائیل با حمله به پلیس تهدید کرد که از هیچ اقدام تشکیلاتی دریغ نخواهند کرد.

شب گذشته، دکتر اودی بهارف در حالی که جلیقه نورانی پزشک به تن داشت در جریان تظاهرات خیابان کاپالان در حال اقدامات درمانی به یک زن مجروح بود که توسط پلیس اسرائیل آشوبگر شناخته و دستگیر شد.

پلیس دکتر بهارف را در طول شب در اتوبوس نگه داشتند، پس از چهار صبح که بازپرسان او را متهم به ادعاهای متفاوتی از واقعیت فیلمبرداری کردند، صبح زود خسته و کبود شده آزاد شد.

اوریل بوسو، وزیر بهداشت، گفت: من دستگیری دکتر اودی بهارف در حالی که معترض مجروح در تل آویو را معالجه می‌کرد، پیگیری می‌کنم. حتی در مواقع استرس و اعتراض، نجات جان افراد و هرگونه درمان پزشکی مقدم بر تعهد پلیس برای حفظ نظم عمومی است. من از فرماندهان می‌خواهم که این حادثه را بررسی کنند، رویه‌ها را اصلاح کنند و مطمئن شوند که این اقدامات دیگر تکرار نخواهد شد.

پروفسور Zion Hagai نیز گفت: تا زمانی که ما شاهد واکنش سریع و مناسب به اقدام پلیس نباشیم، در انجام اقدامات سازمانی تردید نخواهیم کرد. در عین حال، ما خواستار بررسی مستقل این حادثه هستیم تا تشریفات اداری با مسئولین میدانی و در سطح فرماندهی تکمیل شود.

وی افزود: اگر پزشکان اراده خود را به عزم سازش ناپذیر دولت اسرائیل برای محافظت از آنها در برابر خشونت پلیس از دست بدهند، این، چراغ هشداری برای فروپاشی نظام سلامت و همه سیستم‌های عمومی خواهد بود. همه ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، خط قرمزی علیه خشونت پلیس که در خدمت اهداف سیاسی است، ترسیم کنیم.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/health/Article-1105821

→ خواندن مطلب قبلی

طرح سرّی اسرائیل برای تامین امنیت صهیونیست‌ها در المپیک 2024

خواندن مطلب بعدی ←

تلاش وزیر فرهنگ اسرائیل برای نابودی کتابخانه‌های عمومی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *