۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ملاحظات سیاسی نتانیاهو مانع معامله زندانیان

گانتز: نتانیاهو به دلیل انگیزه‌های سیاسی خاص مانع از معامله تبادل زندانیان می‌شود.

بنی گانتز، وزیر سابق شورای جنگ اسرائیل، روز پنجشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را متهم کرد که بر اساس محاسبات سیاسی شخصی خود، مانع از انعقاد قرارداد تبادل اسرا با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه شده است.

یکشنبه گذشته، گانتز، رهبر حزب اردوگاه دولتی (12 نماینده از 120 نماینده در کنست)، استعفای خود را از کابینه جنگ به عنوان وزیر در شورای جنگ اعلام کرد و مدعی شد که نتانیاهو مانع دستیابی به پیروزی در جنگ اسرائیل در غزه شده است.

گانتز در مصاحبه‌ای با کانال 12 عبری گفت که نتانیاهو بر اساس ملاحظات سیاسی خود و نه در چارچوب توجه به منافع دولت، مانع انعقاد یک معامله تبادل اسرا با جناح‌های فلسطینی می‌شود.

وی افزود که نتانیاهو در دوره گذشته چندین تصمیم برای ملاحظات خصوصی و سیاسی اتخاذ کرد بدون اینکه مشخص کند این تصمیمات چیست.

وی ادامه داد: من چندین ماه تلاش کردم تا بر تصمیمات شورای جنگ به نفع کشور اسرائیل تأثیر بگذارم، اما موفق نشدم.

اپوزیسیون در اسرائیل می‌گوید که نتانیاهو به دنبال طولانی کردن جنگ در غزه است، زیرا می‌داند که آینده سیاسی او با توقف این جنگ که نتوانسته است به اهداف خود برسد، به دلیل پرونده‌های فساد وی پایان خواهد یافت.

گانتز در همان مصاحبه گفت که ترجیح می‌دهد از طریق دیپلماتیک به تشدید تنش با حزب‌الله لبنان در شمال اسرائیل پایان دهد.

اما او افزود که اگر روش‌های دیپلماتیک در پایان دادن به تشدید تنش‌ها موفق نشود، اسرائیل چاره‌ای جز جنگ نخواهد داشت.

یکشنبه گذشته، گانتز و وزیر دیگر حزبش، گادی آیزنکوت، استعفای خود را از دولت اضطراری اعلام کردند و مدعی شدند که نتانیاهو مانع از پیشروی تل آویو به سوی پیروزی واقعی در غزه و جبهه شمالی می‌شود. هر دو خواستار تعیین تاریخ توافق شده برای انتخابات زودهنگام پارلمانی شدند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2024_q2/Article

→ خواندن مطلب قبلی

بنی گانتز همچنان در صدر نظرسنجی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

واشنگتن، سینوار را تصمیم گیرنده نهایی در غزه می‌داند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *