۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واشنگتن، سینوار را تصمیم گیرنده نهایی در غزه می‌داند

معاریو: واشنگتن متقاعد شده است که تصمیم گیری درباره معامله زندانیان در دست سینوار است.

روزنامه اسرائیلی معاریو گزارش داد که مقامات واشنگتن متقاعد شده‌اند که تصمیم نهایی در مورد سرنوشت توافقنامه آزادی زندانیان با رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در غزه، یحیی سینوار است.

معاریو به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی گفت که یحیی سنوار معتقد است که می‌تواند در برابر اسرائیل ایستادگی کند و مطمئن است که در موقعیت خوبی برای مذاکره از موضعی است که دست برتر را دارد.

معاریو از همان منابع نوشت: هدف حماس زنده ماندن است و این خود یک پیروزی برای آن خواهد بود و یکی از اعضای ارشد دولت آمریکا معتقد است که این به صراحت به این معنی است که سینوار مطمئن است که او پیروز خواهد شد.

برای میانجی‌های آمریکایی که به دنبال دستیابی به توافق آتش‌بس بین حماس و اسرائیل هستند، اعتقاد سینوار به پیروزی او عامل مفیدی در مذاکرات نیست.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در دیدار با خانواده‌های زندانیان آمریکایی بازداشت شده در غزه،  اذعان کرد که سرنوشت آخرین پیشنهاد به سینوار بستگی دارد.

به گفته معاریو، در حالی که واشنگتن بر کسانی که بر حماس نفوذ دارند فشار می‌آورد تا حماس را برای پذیرش توافق تحت فشار قرار دهند، بلینکن به صراحت گفت که ایالات متحده معتقد است که سینوار تصمیم گیرنده نهایی است.

این روزنامه به نقل از بلینکن نوشت: فکر نمی‌کنم کسی جز رهبری حماس در غزه تصمیم‌گیری کند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/world/Article-1106530

→ خواندن مطلب قبلی

ملاحظات سیاسی نتانیاهو مانع معامله زندانیان

خواندن مطلب بعدی ←

درگیری‌های شدید بین حزب الله و اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *