۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمایت از فناوری اسرائیل، صهیونیستی‌ترین کار در زمان جنگ

جروزالم پست: فناوری اسرائیل در زمان جنگ بسیار آسیب دیده است.

از 7 اکتبر، بیش از 80 درصد استارت‌آپ‌ها در اسرائیل گزارش کردند که از جنگ آسیب دیده‌اند و بیش از 50 درصد فناوری اسرائیل با کمتر از شش ماه پول نقد باقی مانده‌اند.

جرج وولف نویسنده این مقاله با اشاره به آسیب به بخش بزرگی از استارت آپ در اسرائیل، سرمایه گذاری در این بخش را صهیونیستی‌ترین کار در زمان ممکن توصیف کرد.

وی در مقاله خود نوشت: از 7 اکتبر، بیش از 80 درصد استارت‌آپ‌ها در اسرائیل گزارش کردند که از جنگ آسیب دیده‌اند و بیش از 50 درصد استارت‌آپ‌ها با کمتر از شش ماه پول نقد باقی مانده‌اند. تعداد سرمایه‌گذاران در سال 2023 75 درصد کاهش یافت و رشد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری اسرائیلی در سه ماهه چهارم سال 2023، 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و 32 درصد در سه ماهه اول 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

ولف افزود: از آنجایی که اسرائیل از نظر تاریخی به روابط با سرمایه گذاران خارجی و خریداران علاقه‌مند به شرکت‌های فناوری اسرائیلی وابسته بوده است، من نگران کاهش این سرمایه گذاری‌ها بودم. من مجبور شدم در کنفرانس‌ها برای ملاقات با سرمایه گذاران از طرف مشتریان فعلی خود و شرایط فعلی بازار شرکت کنم.

وی از این دوران با عنوان دوره عدم قطعیت یاد کرد و ادامه داد که سرمایه‌گذاران اروپایی که سال‌ها در فناوری اسرائیل سرمایه‌گذاری می‌کردند، تأیید کردند که به سرمایه‌گذاری در اسرائیل ادامه می‌دهند اما سرمایه‌گذاران تازه وارد به بازار، رویکردی «صبر کن و ببین» داشتند و البته برای یک مدیر صندوق دشوار است که برای اولین بار سرمایه گذاری در یک منطقه جنگی را برای LP های خود توجیه کند. به نظر می‌رسید که این سرمایه گذاری‌های مشترک در حال خشک شدن است.

اگرچه با شروع جنگ سیل کمک‌های یهودیان خارج از کشور به موسسات خیریه اسرائیلی مانند UJA، Hatzalah بسیار روان بود. با این حال، بدون سرمایه‌گذاری خارجی، بسیاری از استارت‌آپ‌ها که در قلب اقتصاد اسرائیل قرار دارند به زودی مجبور خواهند شد درهای خود را ببندند و هزاران ذهن باهوش را از کار بیکار کنند که بر استرس روزانه حملات موشکی می‌افزاید.

برای چندین دهه، سرمایه رشد برای استارت‌آپ‌های اسرائیلی تحت سلطه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی بود. ما متوجه شدیم که اکنون باید به کمک کنندگان فردی دسترسی پیدا کنیم تا به آنها فرصتی بدهیم تا از طریق سرمایه گذاری مشترک و نه صرفاً خیریه به اسرائیل کمک کنند.

دموکراتیک کردن سرمایه گذاری رشد می‌تواند به استارت آپ‌های اسرائیلی کمک کند تا از جنگ جان سالم به در ببرند.

نویسنده مقاله در پایان نوشت: همانطور که مشتری در آن زمان گفت: صهیونیستی‌ترین کاری که می‌توانید در حال حاضر انجام دهید این است که از سرمایه گذاران خارجی به اسرائیل پول وارد کنید.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/opinion/article-806150

→ خواندن مطلب قبلی

تبانی در فوتبال اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

کشته شدن 8 سرباز صهیونیست در رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *