۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد شدید دولت نتانیاهو از ارتش صهیونیستی

بن گویر و اسموتریچ به ارتش برای توقف عملیات نظامی در رفح به شدت حمله کردند، نتانیاهو آن را غیرقابل قبول خواند.

در پی تصمیم ارتش اسرائیل مبنی بر توقف عملیات نظامی در گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، نتانیاهو بیانیه‌ای را از طریق یک مقام ارشد اسرائیلی ارسال کرد و تاکید کرد که وقفه بشردوستانه به مدت 11 ساعت غیرقابل قبول است.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی پس از اعلام توقف یازده ساعته عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب غزه در صبح روز یکشنبه، ارتش اسرائیل را مورد حمله قرار دادند.

در بیانیه روز یکشنبه ارتش اسرائیل که منحصراً به زبان انگلیسی ارسال شد، اشاره شد که این توقف بین ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر در امتداد جاده‌ای که از گذرگاه کرم شالوم به صلاح الدین منتهی می‌شود، رخ خواهد داد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که توقف عملیات نظامی در این منطقه برای اهداف بشردوستانه انجام خواهد شد.

اسموتریچ در شبکه‌های اجتماعی نوشت: مدیریت تلاش‌های بشردوستانه در نوار غزه در چند ماه گذشته ضعیف بوده است. بیانیه جدا شده سخنگوی ارتش اسرائیل منعکس کننده هیچ تغییری در صحنه نیست.

وی افزود: مشکل این است که ستاد کل ارتش اسرائیل کاملاً از احساس نیروهای حاضر در صحنه جدا شده است، به همین دلیل است که چنین بیانیه‌ای را در روزی که 11 نفر از بهترین جنگجویان خود را دفن می‌کنیم منتشر می‌کند.

بن گویر در پستی در X. از “احمق شیطانی که تصمیم به توقف تاکتیکی گرفت” خواست از سمت خود استعفا کند.

وزیر امنیت ملی ادامه داد و نوشت: زمان آن فرا رسیده است که رویکرد دیوانه‌وار و توهم‌آمیز را که فقط منجر به مرگ و سربازان کشته شده می‌شود، متوقف کنیم.

نتانیاهو نیز گفت: توقف تاکتیکی یازده ساعته در رفح غیرقابل قبول است

پس از اعلام ارتش اسرائیل، نتانیاهو از طریق یک «مقام بلندپایه اسرائیلی» بیانیه‌ای فرستاد و تاکید کرد که وقتی نخست‌وزیر صبح امروز گزارش‌های توقف ۱۱ ساعته بشردوستانه را شنید، به وزیر نظامی خود تصریح کرد که این غیرقابل قبول است.

پس از بررسی، [نتانیاهو] اطمینان یافت که هیچ تغییری در سیاست ارتش اسرائیل وجود ندارد و عملیات نظامی در رفح طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

پس از بیانیه نتانیاهو، ارتش اسرائیل توضیحی به زبان عبری منتشر کرد که در آن اظهار داشت: هیچ وقفه‌ای در جنگ در جنوب نوار غزه یا رفح وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ تغییری در ورود کالاهای بشردوستانه به نوار غزه ایجاد نشده است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-806439

→ خواندن مطلب قبلی

توقف موقت فعالیت نظامی در غزه

خواندن مطلب بعدی ←

دستور دیوان عالی برای توقف تحقیقات درباره 7 اکتبر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *