۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موافقت حماس با پیشنهاد آتش بس آمریکا

هنیه: موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس آمریکا اعلام کرده‌ایم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس با مبانی بیان شده در سخنرانی بایدن و قطعنامه شورای امنیت مطابقت دارد.

وی گفت: حماس و همه جناح‌های مقاومت برای دستیابی به توافقی که جان مردم ما را حفظ می‌کند و تجاوز را متوقف می‌کند، جدیت و انعطاف زیادی از خود نشان دادند و پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس مطابق با مبانی اعلام شده در سخنرانی بایدن و قطعنامه شورای امنیت است.

هنیه در سخنرانی امروز یکشنبه خود تاکید کرد: مردم ما در یک محاصره خفه کننده و شدیدترین رنج ها از آوارگی به آوارگی و از بمباران به بمباران غزه برای بقا دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه ارتش اسرائیل در رسیدن به اهداف جنگ ناکام مانده است، گفت: حماس حتی در نقاطی که اسرائیل تاکنون به آن رسیده است به عملیات خود ادامه می‌دهد. جنگ اسرائیل در نوار غزه از نظر نظامی شکست خورده است. از نظر سیاسی و رسانه‌ای، توانایی‌های جنگی ما هنوز در مناطقی وجود دارد که توسط اسرائیل ویران شده است.

هنیه همچنین به نبرد در جبهه شمالی اشاره کرد و گفت: صلح در لبنان و سایر جبهه‌ها در گرو آتش بس در غزه است. همانطور که می‌دانیم این روزها ارتش اسرائیل درگیر درگیری شدید در رفح است و به همین دلیل هنیه در سخنرانی خود از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و جامعه جهانی خواست که اسرائیل را برای عقب نشینی از شهر غزه و به طور کلی غزه تحت فشار قرار دهند.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

دستور دیوان عالی برای توقف تحقیقات درباره 7 اکتبر

خواندن مطلب بعدی ←

کابینه رای گیری درباره بسته تحریمی علیه فلسطین را به تعویق انداخت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *