حمله دوباره یاییر نتانیاهو به سران امنیتی

یاییر نتانیاهو خطاب به سران امنیتی: اگر خیانت نکردید چرا می‌ترسید؟

یاییر نتانیاهو، پسر نخست وزیر، شب گذشته توییتی را منتشر کرد که در آن به دلیل تصمیم دادگاه عالی مبنی بر توقف تحقیقات حسابرس در مورد ناکامی‌های 7 اکتبر تا جلسه استماع در ماه ژوئیه، به ارتش حمله کرد.

او در ابتدای توییت نوشت، اگر خیانت نشده است، چرا اینقدر می‌ترسند که کارشناسان خارجی و مستقل بررسی کنند چه اتفاقی افتاده است؟

وی ادامه داد: تا به امروز هیچ پاسخی مبنی بر اینکه چرا شب قبل از 7 اکتبر به نخست وزیر اطلاع نداده‌ایم، دریافت نشده است، چرا گزارش اطلاعاتی به عنوان بخشی از «دیوارهای اریحا» را به او اطلاع ندادیم؟ چرا سران ارتش و شین بت مدعی بودند که حماس در ساعت 7.10 منصرف شده است؟

یاییر نتانیاهو همچنین به احتمال تشکیل کمیته تحقیقات دولتی حمله کرد و آن را «کمیته سرپوش چپ» خواند، زیرا ریاست آن را یک قاضی بازنشسته از دیوان عالی کشور بر عهده دارد.

نتانیاهو روز گذشته نیز در یک پیام ویدئویی به نهاد امنیتی حمله کرد و در آن از رئیس شین بت، رونان بار، رئیس ستاد هرزی هالیوی و رئیس نیروهای امنیتی آهارون حالیوا به عنوان شکست‌های مرگبار یاد کرد.

پسر نخست وزیر در میامی در ایالات متحده ساکن است و در طول جنگ اغلب به نهادهای امنیتی به عنوان مقصر شکست 7 اکتبر حمله می‌کند، پس از انتشار همین ویدئو در اینستاگرام، جلسه کابینه برگزار شد که در آن نخست وزیر با انتقاد از ارتش گفت: آتش‌بس تاکتیکی در منطقه رفح، را از رسانه‌ها شنیده است.

در حالی که کانال 12 عبری شب گذشته شفاف سازی ارتش را منتشر کرد که واقعاً این تصمیم در سطح سیاسی گرفته شده است که حتی ارتش را به تاکید بر گشایش محور بشردوستانه برای برجسته کردن این حرکت در رسانه‌ها هدایت کرده است.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-06-17/ty-article

→ خواندن مطلب قبلی

تشکیل یک لشکر ذخیره جدید

خواندن مطلب بعدی ←

جروزالم پست تحلیل کرد: عربستان راه نجات اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *