۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کابینه رای گیری درباره بسته تحریمی علیه فلسطین را به تعویق انداخت

کابینه صهیونیستی درباره پیشنهاد اسموتریچ تشکیل جلسه داد.

کابینه نظامی و سیاسی تصویب بسته تحریمی تهیه شده توسط اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل علیه فلسطینیان در کرانه باختری را به تعویق انداخت.

کابینه سیاسی-امنیتی امروز (دوشنبه) درباره گسترش شهرک‌سازی‌ها در یهودیه و سامره، از جمله در پاسخ به کشورهایی که پس از هفتم اکتبر به‌طور یکجانبه کشور فلسطین را به رسمیت شناختند و همچنین مجموعه‌ای از واکنش‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین پس از آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در بیانیه کابینه آمده است: یوآو گالانت، وزیر دفاع، و مشاور حقوقی دولت برای ارائه نظرات خود در مورد برخی از پیشنهادات مهلت بیشتری درخواست کردند.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که این بسته قرار است شامل اقداماتی برای تقویت شهرک‌ها در کرانه باختری در واکنش به تصمیم چندین کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور و همچنین اقداماتی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و تحرکات آن در لاهه باشد.

وب‌سایت‌های عبری گزارش دادند که همزمان با انجام این اقدامات، اسرائیل قرار بود به درخواست آمریکا برای آزادسازی وجوه مالیاتی که اسرائیل طی دو ماه گذشته مسدود کرده بود و تمدید موافقتنامه بانکی فلسطین در کرانه باختری پاسخ دهد.

تنبیهات اسموتریچ شامل موارد زیر است:

1. تصویب ده هزار واحد شهرک سازی در شهرک ها از جمله منطقه E1.

2. خواستار تصویب تصمیمی در جلسه کابینه برای ایجاد حل و فصل برای هر کشوری که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

3. تمام گذرنامه‌های VIP مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین را در همه گذرگاه‌ها (ایست‌های بازرسی) لغو کنید و جریمه‌های مالی بیشتری را برای مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و خانواده‌هایشان اعمال کنید.

4. تا اطلاع ثانوی از انتقال وجوه تسویه به تشکیلات خودگردان فلسطین خودداری می‌کنم و قصد ندارم غرامت را به بانک‌ها (اسرائیل که با بانک‌های فلسطینی تراکنش دارند) در پایان ماه آینده تمدید کنم.

اسموتریچ قصد دارد اجرای قوانین ساخت و ساز غیرقانونی را در مناطق طبقه بندی شده به عنوان B آغاز کند اما به گفته روزنامه یدیعوت آحارونوت، مشخص نیست که چگونه این امر امکان پذیر خواهد بود.

علاوه بر همه اینها، ایده اسموتریچ نیز روی میز است که به اجازه دادن به کارگران فلسطینی برای رفتن به کار در امارات مربوط می‌شود.

با این حال، مقامات نظامی ابراز نگرانی می‌کنند که این اقدام ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و معتقدند که فلسطینی‌هایی که برای مدت طولانی فلسطین را ترک می‌کنند و سپس بدون اینکه ما بدانیم در دنیا چه کرده‌اند باز می‌گردند، شکاف امنیتی بزرگی ایجاد می‌کنند.

یک مقام ارشد امنیتی در ابتدای ماه جاری هشدار داد که از نظر امنیتی، سقوط قدرت تشکیلات خودگردان موجب ایجاد هرج و مرج در منطقه و بی‌ثبات شدن وضعیت فعلی می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1107612

→ خواندن مطلب قبلی

موافقت حماس با پیشنهاد آتش بس آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

پیام اسرائیل به حماس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *